Facebook hakkab kasutaja sirvimisajalugu jälgides reklaami müüma

Hendrik Alla
, Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Inimene vaatab Facebooki, Facebook vaatab vastu.
Inimene vaatab Facebooki, Facebook vaatab vastu. Foto: MICHAEL DALDER/REUTERS

Facebook teatas, et hakkab oma veebikülje ja mobiilirakenduse kaudu jälgima oma kasutajate sirvimisharjumusi, et oma klientidele täpsemini sihitud reklaamivõimalusi pakkuda.

Portaal Gizmodo teatab, te uus funktsioon rakendub lähemate nädalate jooksul, esialgu USAs.  Sotsiaalvõrgustik ise teatab oma kodulehel, et seda tehakse kasutajate parema teenindamise huvides ja tuuakse järgnev näide. Oletame, et kasutaja kavatseb osta uue teleri ja sirvid telerite arvustusi ja kaubamaju. Need otsingud kajastuvad tema sirvimisajaloos. Sellele põhinedes näidatakse talle telerite reklaame. Veel enam, otsustatakse, et ta tunneb huvi elektrooniliste seadmete vastu ja edaspidi näidatakse ka reklaame kõlarite ja mängukonsoolide kohta, mis uue teleriga võiksid sobida.

Kuidas Facebooki takistada, loe siit!

Varem on Facebook reklaami sihtinud selle järgi, milliseid tooteid ja kontosid kasutaja meeldivaks peab.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles