Mobiilimänguga miljonäriks

jaga E-post prindi artikkel saada vihje loe ja lisa kommentaare

Creative Mobile’i tegevjuht Vladimir Funtikov ootab head tulemust firma uuelt mängult «Nitro Nation».

FOTO: Mihkel Maripuu

Mobiilimängude turul muljetavaldava tähelennu teinud Creative Mobile’i tegevjuht ja suuromanik Vladimir Funtikov tahab mängudega tegeleda ka kümne aasta pärast.

Veel mõned aastad tagasi töötas Vladimir Funtikov Tallinnas ühe USA firma heaks mängude testija ja arendajana. Paraku otsustati majanduskriisi ajal ettevõtte kohalik kontor sulgeda ning praeguseks 27-aastane Funtikov, kelle varandust Äripäev mullu hindas 30,7 miljonile eurole, jäi mõneks ajaks töötuks.

«See töö andis mulle võimaluse näha, mis on mängude sees, kuidas toimivad mängumootorid; kogu tehniline kogemus oli väga kasulik,» oli ta tagantjärele tänulik.

Uuesti palgatööle Funtikov minna ei tahtnud, kuna küpsema hakkas paljulubav äriidee. Nimelt oli praegu maailma populaarseim mobiiliplatvorm Android toona alles turule jõudnud ning selle mängude valik oli iPhone’i omadega võrreldes kesine.

«Ilmus esimene Androidi operatsioonisüsteemi kasutav telefon ning ma sain aru, et siin on võimalus. iPhone’i magasime maha, see tuli turule 2007. aastal, mil ma olin veel tehnikaülikooli tudeng. Meil oli endiste töökaaslastega natuke raha kõrvale pandud ning mõtlesime, et proovime – kui Android ei kasva, siis võib-olla kaotame aasta, poolteist oma elust, kuid vähemalt oleme üritanud.»

2009. aasta lõpus asutatigi Creative Mobile. Edu ei tulnud üleöö ja iseenesest, enne tuli üle elada mitmeid nurjumisi ning katsetada erinevaid ärimudeleid.

«Esimese mängu tegemiseks kulus meil poolteist kuud ja see teenis umbes 50 eurot. Mõtlesime, et ju ei ole see mäng piisavalt hea, ning tegime teise, parema. See võttis veel ühe kuu ning teenis 100 eurot. Kolmanda mänguga nägime veel rohkem vaeva, selle loomine võttis kuus kuud ning teenisime ehk 300 eurot. Siis saime aru, et midagi tuleb muuta. Võtsime eelmise mängu, muutsime nime, ikooni ning ärimudelit – enne  teenisime raha, kui kasutaja selle veebipoest ostis, nüüd muutsime selle tasuta mänguks ning raha võtsime reklaamide kuvamise eest.»

Uus strateegia toimis – juba esimese kuuga tõi mäng sisse umbkaudu 5000 eurot ning praeguseks on seda alla laetud juba üle 10 miljoni korra.

«Muudatus oli väga lihtne, aga selle mõtteni jõudmine võttis meilt, kõrgharidusega ning mängusektori kogemustega inimestelt kaheksa kuud,» muigas Funtikov.

Tagasi üles