Väino Kaldoja automüügi kontsern kaotas mullu kõvasti käivet

Gert D. Hankewitz
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedes-Benzi sümbolimärgid.
Mercedes-Benzi sümbolimärgid. Foto: SCANPIX

Väino Kaldoja enamusosalusega Chryslerite, Jeepide, Mitshubishide ja Mercedeste müügiga tegelev AS Silberauto kaotas mullu poole käibest.

Kui 2008. aastal oli Silberauto käive 3,3 miljardit krooni, siis mullu oli tulemus 1,1 miljardit krooni. Kasum langes üle 300 protsendi ning aasta lõpptulemuseks jäi 68,2 miljoni kroonine kahjum.

Ettevõtte turundusjuht Helena Hyldahl märkis, et mullused tulemused olid üldist autoturu rasket seisu arvestades ootuspärased ning müügitulemuste langus oli korrelatsioonis üldise turu langusega.

«Tuntavalt langes autoturul B-segmendi ehk väikeautode ostuhuvi, mis ilmselgelt seotud keskklassi tööhõiveprobleemiga. Samuti raskendas autofirmade tegevust liisingfirmade konservatiivne finantseerimispoliitika, mida kinnitab autode kohese väljaostu osakaalu hüppeline tõus ja jätkuvalt kõrge osakaal,» rääkis ta.

Tänavu on autoturul elavnemist juba märgata ning ka Silberauto jõudis tulemustega uuesti plusspoolele selle aasta märtsis. «Üldiste majandustulemuste osas plaanime sellel aastal saavutada 19 protsendist käibe kasvu ning jõuda kasumiga väiksesse plussi,» oli Hyldahl optimistlik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles