EAS hakkab eksportijatele pakkuma põhjalikult sihtturgu tundvaid konsultante

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
EAS.
EAS. Foto: Peeter Langovits

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) algatab Ekspordibuldooseri programmi, milles osalevad eksportöörid saavad viie ettevõtte peale kuueks kuuks oma kasutusse sihtturgu põhjalikult tundva konsultandi.

Konsultant aitab ettevõtetel leida nende ootustele vastavad potentsiaalsed kliendid, luua kontaktid ja viia läbi kohtumised. Peamine eesmärk on jõuda vähemalt läbirääkimisteni ning ideaalis ka esimeste tehinguteni.

«Eestit iseloomustab suur eksportööride osakaal, mis on väga rõõmustav. Kokku üle 13 000 ettevõtte teenib aastas märkimisväärse hulga eksporditulu. Samas on suur osa ekspordist seotud meie naaberturgude Soome, Läti ja Venemaaga. Kaugematele turgudele minek seab ettevõttele suuremad väljakutsed ja selleks on EAS ellu kutsunud Ekspordibuldooseri programmi,» selgitas EASi ekspordidivisjoni direktor Allar Korjas.

«Jäime programmiga väga rahule. Meie soov oli leida Saksmaa turul potentsiaalseid edasimüüjaid ning lõppkliente. Võime juba praegu rääkida esmasest läbirääkimiste faasist ning tänaseks on tehtud ka esimesed tootepakkumused lõppklientidele. Kui olla ise aktiivne kontaktide hoidmises, siis on loota edaspidigi reaalse koostöö arenemist. Taoliste programmide kaudu on võimalik laiendada oma senist haardeulatust sihtturul ning seatud eesmärkide poole püüelda,» jagas oma kogemust Saksamaa ja Austria Ekspordibuldooseri programmis osalenud Meiren Engineering OÜ esindaja Andrus Malva.

Täna on võimalus ettevõtetel minna Ekspordibuldooseri programmiga Prantsusmaa, Belgia ja Holland ning Hiina turule. Programmi rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondi vahenditest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles