Coca-Cola õnnelik Twitteri reklaamide üle

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt.
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt. Foto: Postimees.ee

Coca-Cola digitaalturunduse boss ütles Financial Timesile, et nende esimesed Twitteris reklaamimise kogemused on fenomenaalsed.

USA karastusjoogifirma oli juba teine bränd, kes Twitteri «trending topics» rubriigis reklaame postitas. Nimelt sekkus Coca-Cola läinud kolmapäeval Twitteris  jalgpalli MMi diskussiooni.

Coca-Cola globaalse interaktiivse turunduse eest vastutava asepresidendi Carol Kruse sõnutsi sattusid firma reklaamid 24 tunni jooksul külastajate silme ette tervelt 86 miljonit korda. Coca-Cola on ühtlasi jalgpalliturniiri ametlik sponsor.

Kruse sõnutsi oli erakordne ka reklaamidele reageerimise protsent. Kui tavaliselt klikivad internetireklaamidele ligikaudu 0,02 protsenti inimestest, siis antud juhul kujunes tulemuseks 6 protsenti.

Kindlasti julgustab suure reklaamija selline entusiasm Twitterit julgelt vastvalitud reklaamiteed tallama. Suhtlusportaal on äsja võtnud eesmärgiks genereerida kasumit oma külastajatelt, keda igakuiselt koguneb 190 miljonit.

Esmakordselt tutvustas Twitter oma reklaamisüsteemi aprillis, lubades sellistel firmadel nagu Starbucks ja Sony Pictures demonstreerida oma postitusi populaarsete teemade otsingutulemuste lehtedel.

Reklaamiinitsiatiivi teist faasi alustati eelmisel nädalal Disney Pixariga, kes oli esimene firma ostmaks reklaamipinda «trending topics» rubriigis.

Erinevalt otsingutulemustest ilmuvad seda liiki reklaamid Twittesisse sisse loginud kasutajatele esileheküljel, külastajate endi poolt genereeritud 10 populaarseima teema loetelu all.

Coca-Cola valis oma avalöögiks päeva, mil kvalifikatsioonimängudest pääsesid edasi nii USA kui Inglismaa – kaks suurimat Twitteris esindatud riiki.

«Meil on imelised suhted nii Facebooki, YouTube’i kui Twitteriga,» ütles Kruse.

Coca-Cola õnnitles Twitteris nii Inglismaad kui USAd, lisas lingid YouTube’i videotele ning kutsus inimesi üles «oma meeskondade edu ühiselt tähistama».

Kuigi Kruse ei soostunud avaldama, kui palju kampaania Coca-Colale maksma läks, andis ta siiski mõista, et võrreldes teiste internetireklaami võimalustega oli antud ettevõtmine odav.

«Uute asjade puhul ei ole hinda just lihtne määrata,» ütles ta. «Meiegi ei teadnud, mis sellest kõigest välja tuleb, aga soov õppida oli suur. Me olime valmis ka täielikuks fiaskoks. Twitter omalt poolt soovis õppida koos meiega.»

Mõned Twitteri kasutajad on juba jõudnud reklaami tuleku üle pahameelt väljendada. Paljud reklaamijad on aga suhtlusportaalides peituvatest võimalustest vaimustuses, kuna aimavad suurt võimalust inimesi oma toodetest omavahel kõnelema panna.

Procter & Gamble’i turundusjuht Marc Pritchard ütles Financial Timesile neljapäeval, et nad panustavad Facebooki vägagi innukalt. Procter & Gamble on maailma suurim reklaamija.

Suhtlusvõrgustikest on sisse võetud ka Unileveri turundusjuht Keith Weed, kes ütleb, et nad aitavad luua tarbijatega «lähedasi suhteid, millest televisiooni ja ajalehtede vahendusel unistadagi ei saa».

Juhtiva turundus- ja reklaamifirma WPP tegevdirektor söör Martin Sorrell lisas aga omalt poolt, et brändi kujundamiseks sobib paremini siiski traditsiooniline meedia.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles