Limonaad vahetatakse välja magusa vee vastu

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Elmo Riig / Sakala

Limonaadid peavad poeriiulitel ruumi tegema maitsevetele, sest aina enam Eesti inimesi vahetab senised magusad karastusjoogid vähem suhkrurikaste vastu välja.

«Maitsevee segment on olnud kasvutrendis juba viimased viis aastat. Arvame, et osa sellest kasvust tuleb magusate karastusjookide-limonaadide arvelt, kuid oma rolli mängib kogu veeturu kasv,» rääkis Saku õlletehase turundusdirektor Kadri Ärm.

Ettevõtte eelmise aasta lõpus tehtud tarbijauuringu järgi soovib üha rohkem inimesi pudelivett, millele oleks lisatud vitamiine ja naturaalseid maitseaineid. Maitsevee eelistamist põhjendas enamik küsitluses osalenutest tavalisest veest parema ja huvitavama maitsega, võrreldes karastusjookide-limonaadide ja mahladega aga väiksema kalorsusega.

Ka A. Le Coq on otsustanud hakata sel aastal tootma maitsevett, põhjendades seda veeturul selgelt näha oleva trendiga.

«Valdavalt on turul populaarsed maitsestatud veed, kuid üha enam oodatakse veelt lisaks heale maitsele ka kasulikkust sinna lisatud vitamiinide või mineraalide näol,» ütles A. Le Coqi juht Tarmo Noop.

Ta lisas, et vitamiiniveed on kogu maailmas kasvav trend ning seetõttu otsustati neid tootma hakata ka Eestis.

A. Le Coqi turundusjuhi Katrin Vernik ütles, et maitsevee kasuks võrreldes karastusjookidega räägib väiksem suhkrusisaldus ning maitse hea tasakaal. «Vee puhul on tegemist ennekõike janu kustutamisega, maitseveed aga pakuvad lisaks janukustutusele ka meeldiva maitseelamuse,» kiitis ta oma kaupa.

Võrreldes lähinaabritega on Verniku sõnul Eestis maitsevete osakaal suurem. «Selle üheks põhjuseks võib olla tootjate tootearendustegevus ning teiseks ka tervislike toodete eelistamine tarbijate poolt ja seda just suurema suhkrusisaldusega jookide arvelt,» pakkus ta.

Kui Eesti ostja otsib maitsevett valides aina enam uusi maitseid, siis Lätis ja Leedus on nende tarbimine viimasel viiel aastal vähenenud ning kogu maitsevee segment moodustab väga väikese osa kogu veeturust.

Ostueelistustest rääkides on Ärmi sõnul oluline eristada gaseeritud maitsevett (ingl k nearwater) gaseeritud maitsestatud veest (vesi, millele on lisatud vaid maitsenüanss, näiteks sidrunivesi - K. Ärm).

«Gaseeritud maitsestatud vesi on olnud viimasel viiel aastal kerges langustrendis, kuid on tarbimise mahult siiski üpris suur, praktiliselt võrdne maitsevee segmendiga,» selgitas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles