Töötukassa rügab parema töövahenduskeskkonna nimel

Sandra Maasalu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tööpakkumised Töötukassas
Tööpakkumised Töötukassas Foto: Elmo Riig / Sakala

Kõige varem sügisel peaks töötukassa jõudma niikaugele, et tööotsija ei pea enam Exceli faili avama, et tööpakkumisi vaadata, vaid saab kasutada otsingumootorit, mis on üks uuel aastal valmivast iseteenindusveebist.

«Vabandame, kui tabelis esineb aegunud ja juba täidetud tööpakkumisi! Väljatöötamisel on lahendus, mis tagab, et andmed uuenevad automaatselt,» seisab kolm korda nädalas uuendatava tööpakkumiste faili juurde viiva lingi kõrval töötukassa kodulehel.

Töötukassa avalike suhete juht Erko Vanatalu kinnitas, et tööpakkumisi ei panda tabelina üles sugugi mitte laiskusest, vaid sisemise infosüsteemi arendamisega on töötukassas lihtsalt nii palju tegemist olnud, et mugavam tööpakkumiste sirvimise süsteem on alles loomisel. Ta lisas aga, et teostaja on rahvusvahelise hanke käigus praeguseks juba väljavalimisel, üleeile kvalifitseeriti võimalikud pakkujad. Esimene lahendus peaks Vanatalu sõnul valmis olema novembris ja täismahus peaks iseteenindusveeb, mille osaks on ka töövahendus, käivituma tuleva aasta esimeses pooles.

Teistesse portaalidesse

«Esialgu on tööpakkumiste päring plaanis lisada meie kodulehele, hiljem tõstetakse see töötukassa iseteenindusportaali koos teiste meie e-teenustega,» ütles töötukassa IT-juht Urmas Visse.

Vanatalu lisas, et alates juuli keskpaigast luuakse andmevahetuslepingute alusel võimalus töötukassa tööpakkumiste tasuta vahendamiseks läbi teiste asjast huvitatud töövahenduskeskkondade ja portaalide.

Ta rääkis, et IT-osakonnale põhjustas viivitusi tingiva töömahtude erakordse kasvu tööturuameti ümberkujundamine töötukassaks, aga ka uue töölepinguseaduse jõustumine ja tööturu olukorra erakordne halvenemine. Tööturuametilt päranduseks saadud IT-lahendused olid aga pärit 2001. aastat ning täiesti ajast ja arust.

«Ma ei olnud midagi nii haledat enne näinudki,» ütles Visse. Ta selgitas, et näiteks võis töötuna arvele võtmine aega võtta isegi kuni poolteist tundi. «Peale liitumist hakkasime koheselt tegema uut infosüsteemi, mille üks alamosa on ka töövahendus,» lisas ta, rõhutades, et e-teenuste pakkumiseks peab esmalt olemas olema hästitoimiv asutusesisene infosüsteem.

Suur töö

«Töövahendus on üks meie põhitegevus, aga tuleb täita ka teisi kohustusi nagu töötute registri pidamine,» ütles Erko Vanatalu. Nii tuligi tema sõnul esmalt enamus aega ja energiat pühendada kõige hädavajalikuma käimasaamiseks - töötuna arvelevõtmine, tööotsijana registreerimine, töötutoetuse määramine ja arvestamine. Tööpakkumisi polnud kuni möödunud aasta märtsini veebis avalikult üldse võimalik vaadata. Siis hakati neid hädapärase kiirlahendusena Exceli tabelina üles riputama. Urmas Visse sõnul koostatakse seda tabelit siiani sisuliselt käsitsi.

Iseteenindusportaali ehitatakse ja avalikustatakse Visse sõnul järk-järgult. E-töötukassa vahendusel on praegu võimalik tutvuda ainult määratud kindlustushüvitistega ja ajada koondamisega seotud asju. Tulevikus saab aga näiteks töötuna arvele võtmist taotlev inimene oma andmed juba enne kohaletulemist iseteenindusportaalis ära esitada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles