Pank hülgas Prantsuse koondise

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Prantsusmaa jalgpallikoondislased treeningul, keskel Franck Ribery.
Prantsusmaa jalgpallikoondislased treeningul, keskel Franck Ribery. Foto: SCANPIX

Pranslaste MMi kampaania, mida on räsinud vilets mäng, sisetülid ja mängumeeste streik, sai eile uue hoobi, kui Crédit Agricole oma reklaamikampaania seiskas ja sponsorid ühiselt jalgpalliametnike vastu pöördusid.

Prantsuse pank teatas eile, et lõpetas «rahvusmeeskonda ümbritsevate vastuolude valguses» ennetähtaegselt 25. juunini kestma pidanud reklaamikampaania.

Meeskonna sponsorid on pidanud konverentsikõnesid ja väljendanud nii üksteisele kui Prantsusmaa jalgpallijuhtidele oma nördimust mängijate keeldumise üle treeningul osaleda.

Üks konverentsikõnedes osalenud isik ütles, et sponsorite sõnutsi on antud olukord «täiesti vastuvõetamatu».

Prantsusmaa on pärast reedest 2-0 kaotust Mehhikole turniirilt väljalangemise ohus ning juhtkonna ja mängijate vahel valitsevad pinged on seetõttu esile lahvatanud. Täna õhtul seisab prantslastel ees viimane alagrupimäng Lõuna-Aafrikaga.

Prantsuse jalgpalli kriis ja koondise käitumine Lõuna-Aafrikas on vallandanud Prantsusmaal kriitikalaine nii ühiskonnategelastelt kui poliitikutelt. Rahandusminister Christine Lagarde ütles, et ta on mängijate käitumisest šokeeritud.

Juhtum on kujukaks näiteks sellest, kuivõrd haprad võivad mõnikord olla suhted meeskondade, mängijate ja sponsorite vahel.

Meeskond streikis pühapäeval protestiks Nicolas Anelka kojusaatmise vastu ega soostunud treeningul osalema. Anelka sai karistada koondise peatreeneri sõimamise eest Mehhiko matši vaheajal. Meeskonna direktor Jean-Louis Valentin pani selle peale vastikustundega oma ameti maha.

Juhtunu valguses nõuavad sponsorid kollektiivselt Prantsuse jalgpalliföderatsiooni kohest sekkumist.

Nad väidavad, et pallimeeste käitumine Lõuna-Aafrikas on olnud laiduväärne, föderatsiooni süü seisneb aga selles, et nad ei pööranud õigeaegselt tähelepanu pingetele treener Domenechi ja tema meeskonna vahel.

Prantsuse meeskonna sponsori- ja telelepingud on kokku väärt 70 miljonit eurot. Meeskonda toetavad jaefirma Carrefour, energiaettevõte GDF Suez, Crédit Agricole, telekom SFR ja Adidas.

Copyright The Financial Times Limited 2010. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles