Jaanipäevanädal kahekordistab õlle- ja lihatootjate müügimahu

Meelis Reiter ja Lidia Ploompuu valisid eile Tallinnas Stockmanni kaubamajas jaanipäevaks liha.

FOTO: Liis Treimann

Õllefirmade ja lihatööstuste müük suureneb jaanipäevast tingitud osturalli tulemusena tavapärasega võrreldes umbes kaks korda ning olulist rolli müügikasvu juures mängib just ilus ilm.



Kohalike õllefirmade esindajad kinnitavad kui ühest suust, et just ilus ilm on see, mis müüginumbrite kasvule tublisti kaasa aitab. Saku Õlletehase müügidirektor Margus Kastein ütles, et juuni on viimastel aastatel olnud suurima läbimüügiga kuu ja seda peamiselt jaanipäeva tõttu. «Vana tõde on see, et päike on meie parim müügimees ja vihm suurim vaenlane. Soe ja pilvitu jaanipäev on õlletootja unistus,» märkis ta.

A. Le Coqi juhatuse esimehe Tarmo Noobi sõnul tõotab praegune kuu kujuneda ettevõtte ajaloos müüginumbritelt lausa kõige edukamaks. «Samas on juuni olnud ka suhteliselt soe ning eks enamiku eestlaste jaanipäevalaual on kindlasti ka õlu,» põhjendas ta häid müügitulemusi.

Kasteini sõnul algab jaanipäeva müük tegelikult juba nädal või kaks varem, sest kauplused varuvad tooteid ette. «Suur nõudluse kasv on suureks väljakutseks meie müügimeeskonnale ja logistikutele, kes peavad lühikese aja jooksul kõik tellimused õigeks ajaks kauplustesse toimetama,» rääkis ta.

Retroõlu on popp

Viru Õlu juht Ott Licht ütles, et kui suvel kasvab õllemüük talvega võrreldes umbes kaks korda, siis jaanipäeva paiku kerkib õllemüük veel omakorda umbes paar korda. Erilise tähelepanu all on ettevõtte toodangust tänavu hiljuti turule tulnud Žiguli õlu, mille läbimüük kasvas lühikese ajaga umbes samale tasemele kui ettevõtte teiste müüduimate õllemarkide müük.

«Kuna tegu on vana asjaga uudses kuues, tekitab see tarbijates suurt huvi. Arvata võib, et üsna suur mõju on nostalgial,» rääkis ta. «Üllatuslikult oleme saanud head tagasisidet ka noortelt, kelle jaoks on tegu huvitava retrostiilis õllega.»

Lihamüüjad ja -tootjad ennustavad jaaninädalaks kahekordset grilltoodete müüki.

«Üldiselt kasvab liha müük jaanipäeval kaks kuni kolm korda, aga see sõltub väga palju ilmast. Kui on vihmane ilm, siis ostetakse vähem, sest inimesed on rohkem kodus,» rääkis Prisma turundus- ja kommunikatsioonijuht Kadri Lainas.

«Hea näide selle kohta on eelmine aasta, kui oli üsna vihmane ilm ja meie müügihitiks kujunes kõigile ootamatult hoopis viiner,» lisas ta.

Kuna lähipäeviks on oodata sooja ilma, usub Prisma Lainase sõnul, et neilt ostetakse ohtralt grilltooteid. «Väga hästi on sel aastal müünud grillvorstid ja grillribid erinevates marinaadides,» ütles ta ning lisas, et mullu jäi grilltoodete müük just kehva ilma tõttu üsna kesiseks.

Topeltkogused liha

Ka Rakvere lihakombinaadi turundusdirektori Liina Jaansoni sõnul kasvavad jaaninädalal tellimused võrreldes tavamüügiga hüppeliselt. «Kui mais müüsime nädalas keskmiselt 20 tonni grillvorste, siis jaaninädala tellimused ulatuvad umbes 40 tonnini, mis on kaks korda rohkem kui tavapäraselt,» rääkis ta.

«Grill-lihade, šašlõkkide ja grillribide müügigraafikud räägivad sama – kui mai- ja juunikuu tavanädalatel oleme müünud 45 tonni kanti, siis jaaninädala müük tõotab tulla 90 tonni kanti,» lisas Jaanson.

Rakvere lihakombinaat prognoosib grillvorstidele enam kui 25-protsendilist müügikasvu võrreldes eelmise aasta jaanikuuga. Eelistatuim grill-liha on šašlõkk keefirimarinaadis.

Tagasi üles