Pika ninaga rekadele pannakse Euroopas pidurit

Urho Meister
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Pika ninaga» rekadele pannakse Euroopas pidurit.
«Pika ninaga» rekadele pannakse Euroopas pidurit. Foto: Raigo Pajula

Rootsi ja Prantsusmaa on võitmas lahingut, mis lükkab kümne aasta võrra edasi ameerikapäraste, ohutumate ja säästlikumate veoautokabiinide lubamise Euroopa Liidus.

ELi seadus, mis avanuks ühtlasi Euroopa veoautoturu USA konkurentsile, jõustub Financial Timesi valduses olevate dokumentide järgi Prantsuse ja Rootsi surve tõttu alles aastal 2025.

Rootslaste Volvo ja neile kuuluv Renault Trucks on hiljuti toonud turule uued mudeliseeriad. See aga tähendaks, et peatsed muutused disainireeglites oleksid nende jaoks kulukad ning annaksid konkurentidele eelise.

Rootsi ja Prantsusmaa esindajad läbirääkimistel keeldusid küsimust Financial Timesile kommenteerimast.

ELi reeglitest tulenevalt eristuvad Euroopa veoautode kabiinid Ameerika omadest kui kandilised ja tömbid «karbid».

Europarlament on juba leppinud kokku uue seaduse osas, mis lubaks ehitada ka kumeramaid ja voolujoonelisemaid kabiine, mis annaksid kogetava kütusesäästu ning oleksid ohutumad teiste liiklejate, sealhulgas jalgratturite jaoks.

Saksamaa, Taani ja Iirimaa pooldaksid uute reeglite kohest rakendumist, selgub dokumentidest. Saksa Volkswagenile kuuluvad MAN ja Scania, mis on Volvo ja Renault’ kõvad konkurendid.

ELi transpordivoliniku Siim Kallase sõnutsi kärbiks uutmoodi kabiin veofirmade kütusearveid 10 protsendi jagu ning säästaks igal aastal enam kui 300 jalgratturi ja jalakäija elud.

10-aastane viivitus läheb Euroopa Liidu Nõukogus hääletusele 5. juunil ning võetakse kõigi eelduste kohaselt vastu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles