Tarbijakaitse valmistub sügisesteks poliitkampaaniateks

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viimati oli poliitreklaami sobilikkus kõne all aprillis seoses Keskerakonna plakatitega.
Viimati oli poliitreklaami sobilikkus kõne all aprillis seoses Keskerakonna plakatitega. Foto: Peeter Langivits

Kuna sügisel on suure tõenäosusega oodata erakondade poliitiliste kampaaniate aktiveerumist, kohtus tarbijakaitseamet juba praegu riigikogus esindatud erakondade reklaami eest vastutavate inimestega, et arutleda poliitilise reklaami ja selle kontrolli üle.

Kohtumisi ajendas korraldama varasemate valimiskampaaniate ajal tekkinud küsimused, kas reklaamiseadus kehtib ka poliitilisele reklaamile ning kes selle üle järelevalvet peaks tegema, teatas amet.

Nüüd leiti ühiselt, et kehtiv reklaamiseadus reguleerib ennekõike kommertsreklaami, kuid reklaami mõiste käsitlus ei jäta kahtlust, et seadus rakendub ka poliitilisele reklaamile. Samuti oldi ühel meelel, et reklaamiseaduse järelevalvaja roll on tarbijakaitseametil.

Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste märkis, et reklaamiseadus on poliitilisele reklaamile rakendatav ennekõike nn tugevate kriteeriumite osas. «Mis puudutab sisu - poliitilises reklaamis tavapärast vastandumist, tulevikulubadusi jmt, siis tuleb hinnata reklaami ka üldise sõnavabaduse kontekstis ja see ei tee asju muidugi lihtsamaks,» lisas Sooniste.

Kohtumistel käsitleti poliitilist reklaami nii Eesti kui Euroopa Liidu seadusandluse valguses. Tarbijakaitseamet selgitas, kuidas järelevalvet teostatakse ja juhtumeid menetletakse, samuti juhiti erakondade esindajate tähelepanu sellele, millised on poliitilise reklaami kitsaskohad ja lahendused neile.

Kohtumiste põhjal koostas tarbijakaitseamet ka poliitilise reklaami meelespea.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles