E-kaubandus kasvatas Eesti Posti käivet

, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Postipakid postkontoris
Postipakid postkontoris Foto: Andres Teiss

Auditeeritud majandustulemuste kohaselt kasvas logistikaettevõtte Eesti Post müügitulu mullu 6 protsenti, kasvu peamiseks veduriks olid e-kaubandusega seotud teenused.

Eesti Posti 2013. aasta äritulud olid kokku 56 miljonit eurot, ärikulud olid mullu kokku 53,7 miljonit eurot ning puhaskasum 2,3 miljonit eurot.

Post24 pakiautomaatide teenuste maht Baltikumis kasvas eelmisel aastal 455 protsenti. Leedus kasvasid mahud poole võrra, Lätis ligi viis korda. Ka Eesti pakimahud kasvasid mullu kolmandiku võrra. Möödunud aastal saadeti Eesti Posti kaudu 3,3 miljonit pakisaadetist.

Rahvusvahelisi maksikirju saabus Eestisse 2013. aastal ligi 1,9 miljonit ehk veerandi võrra rohkem kui aasta varem. Üle 40 protsendi kõikidest Eestisse saabuvatest saadetistest tuleb Hiinast.

Järjest rohkem avastavad e-kanalite võimalusi lisaks pakisaatjatele ka ärikliendid, kellest innovaatilisemad on suure osa oma arvetest, dokumentidest ja kirjavahetustest kolinud digiruumi. Peamiselt Eesti Posti äriklientidele suunatud arvete lahenduse maht kasvas mullu 84 protsenti. Eesti Posti eArvekeskuse kaudu liikus eelmisel aastal 7 miljonit arvet. Kirjakeskuse kaudu edastati mullu 560 tuhat kirja, mida on ligi kaheksa korda rohkem kui 2012. aastal.

Samal ajal vähenes traditsiooniliste paberkirjade saatmine 6 protsenti ja perioodika saatmine 2 protsenti. Kokku saadeti 2013. aastal veidi üle 29 miljoni kirja.

2013.a. ulatusid ettevõtte investeeringud 3,9 miljoni euroni. 2013. aastal tasus Eesti Post riigieelarvesse dividendina 400 000 eurot, millele lisandus tulumaks dividendidelt summas 106 000 eurot. 2014. aastal plaanib ettevõte maksta dividende 560 000 eurot.

Eesti Posti nõukogu esimehe Meelis Atoneni sõnul näitavad majandusetulemused selgelt, et logistikateenuste turg on muutunud ning Eesti Post on suutnud kiiresti kohaneda olukorras, kus traditsiooniliste postiteenuste mahud vähenevad. «Eesti Posti strateegilised eesmärgid näevad ette laienemist uutesse valdkondadesse, ennekõike logistikas ja infologistikas. Seda me oleme ka teinud,» kinnitas Atonen.

Eesti Posti juhatuse esimees Aavo Kärmas kinnitas, et jõuline laienemine ja kiire kasv Baltikumis on Eesti Posti lähiaastate üks peamisi eesmärke. «Vaatame Baltikumi kui oma koduturgu, ka kliendid näevad Balti riike ühtse turuna. Kasvunumbrid annavad kinnitust, et Läti ja Leedu turgudele laienemine oli õige samm.» 2014. aastal plaanime turule tulla mitmete uuendustega, mis peaksid pakkide saamise ja saatmise muutma klientide jaoks veelgi paremaks.

Kärmas lisas, et tänavu laieneb Eesti Post Baltikumi ka e-teenustega ning hakkab lisaks pakiteenustele pakkuma ka digiarvete ning digitaalse infohalduse teenust.

Eesti Post on riigile kuuluv äriühing, kus töötab 2503 inimest. Eesti Posti kontserni kuuluvad emaettevõttena AS Eesti Post ning tütarettevõtetena Leedus Unipakas UAB, Lätis Post24 SIA.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles