MMi oranžid reklaamineiud juba kohtus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Oranžides miniseelikutes hollandlannad Johannesburgis.
Oranžides miniseelikutes hollandlannad Johannesburgis. Foto: SCANPIX

Kaks hollandlannat, keda jalgpalli MMil ebaseaduslikus reklaamitrikis süüdistatakse, astusid eile Lõuna-Aafrikas kohtu ette.

Paljude meelest kasutab FIFA antud juhul hirmutamistaktikat, et varjatud reklaami kiiresti ja otsustavalt välja juurida.

Lõuna-Aafrika politsei väitel lasti neiud 10 000 randi suuruse kautsjoni vastu vabaks ja nende juhtum tuleb arutlusele 22. juunil. Naiste passid on konfiskeeritud.

Kokku osales operatsioonis 36 naisterahvast, kes olid ostnud piletid esmaspäevasele Hollandi ja Taani kohtumisele. Naised kandsid oranže minikleite, mis olid mõeldud Hollandi õllefirma Bavaria reklaamimiseks.

Kuna Bavaria MMi sponsorite hulka ei kuulu, sai FIFA naiste väljailmumise peale väga pahaseks.

MMi ametlik «õllesponsor» on Budweiser, kelle omanik on Anheuser Busch.

Bavaria nõudis eile FIFA käest «naiste hirmutamise» lõpetamist ning väitis, et tegemist oli «Hollandi riietes naisfännidega».

Firma sõnutsi oli naiste eesmärk «jalgpallisõpradele heameelt valmistada ja entusiasmi õhutada».

Asjasse on sekkunud ka Hollandi välisministeerium, kes on palunud Lõuna-Aafrika võimudelt juhtunu kohta selgitust.

Et Lõuna-Aafrika üleastujad niivõrd kiiresti kohtusse toimetas, on märk sellest, kuivõrd tundlik on sponsorite õiguste kaitse küsimused suurüritustel.

FIFA ja teised reklaamiõiguste valdajad, eriti aga Rahvusvaheline Olümpiakomitee, pingutavad varjatud reklaami vastu võitlemise nimel väga kõvasti. Nii FIFA kui ROK saavad sponsorfirmadelt väga suuri summasid, kuid organisaatorite ülesanne on kaitsta nende investeeringuid reklaamipiraatide rünnakute eest.

End ebaseaduslikult reklaamima kippuvate firmade vastu algatatud kohtuasjade arv ulatub sadadesse juba enne suurürituste algust. Kõige vihasemad on sponsorid aga katsete peale midagi otse üritusel korraldada.

FIFA viitab oma veebilehel vajadusele võtta midagi ette selle vastu, et fänne ei kasutataks ära kui «kõndivaid reklaame». Samas sõltuvad nii FIFA kui ROK oma õiguste eest võitlemisel täielikult korraldajamaadest.

FIFA ongi juba jõudnud kiita Lõuna-Aafikat kiire tegustemise eest.

Copyright The Financial Times Limited 2010

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles