Euroopa automüük kasvas ka märtsis mühinal

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autode müügisalong.
Autode müügisalong. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Juba seitsmendat kuud järjest püsib uute sõiduautode müük Euroopas tõusulainel, ja märts osutus nendest seni kõige edukamaks, ületades möödunud aasta kolmanda kuu tulemust koguni 10,6 protsenti, vahendab autode müügi- ja teenindusettevõtete Eesti liit ACEA kogutud statistikat.

Esimese kvartali kokkuvõttes kasvas aga Euroopa Liidu uute sõiduautode müük 8,4 protsendi jagu võrreldes möödunud aasta sama perioodiga.

Autoturg tegi märtsis läbi tugeva tõusu peaaegu kõigis Euroopa riikides. Suurematel turgudel jäi tõus kõige tagasihoidlikumaks Itaalias (5,0%) ja Saksamaal (5,4%).

Prantsusmaal kasvas müük 8,5%, Hispaanias 10% ja Suurbritannias koguni 17,7% võrra. Väga edukas märtsikuu vedas kõik suuremad turud plussi ka kvartali kokkuvõttes.

Kui Eesti uute sõiduautode müük oli märtsis 6% plussis, siis teistes Balti riikides jätkus tõus veelgi suurema tempoga. Leedus tegi autoturg 19% ja Lätis 21,9% hüppe.

Meie põhjanaabritel aga jätkub raske seis majanduses ja see kajastus ka märtsis uute sõiduautode müügis, mis tõusis vaid 1,3% jagu. Seevastu Rootsis tegi automüük koguni 22,7% tõusu.

Loomulikult kasvas müük ka kõigil suurematel autotootjatel. Edetabeli tippu kroonis jätkuvalt Volkswageni Grupp, kellele järgnesid PSA Grupp, Renault, Ford, General Motors, BMW, Fiat, Daimler, Nissan, Toyota jt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles