Ettevõtte päästab võlglastest õigeaegne tegutsemine

, ProCredit OÜ tegevjuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Kõige olulisem nõuanne võlglastega tegelemise juures on alustada sellega võimalikult vara, mis ei lase probleemidel tekkida või süveneda, kirjutab ProCredit OÜ tegevjuht Marek Lekštedt.

Tasumata arvete olemasolul on nende sissenõudmisega igal juhul vajalik tegeleda, vastasel juhul kaotab firma raha ning kriitilisematel juhtudel võib ettevõtte areng puuduvate vahendite tõttu seiskuda. Meie kogemus on kahjuks näidanud, et võlahaldusfirma poole pöördutakse alles siis, kui võlad on juba mitu aastat vanad. Tegelikult on ka 45 päeva võlas olnud arve probleemne, mille likvideerimisega on vajalik tegeleda.

Samas on valulävi igas ettevõttes erinev ning osad firmad pöörduvad inkassofirma poole juba siis, kui arve on tähtajast vaid mõned päevad üle. Statistika näitab, et üle 90 päevaste võlgade laekumise tõenäosus langeb oluliselt. Sellest lähtuvalt on ka minu soovitus, kust võiks joosta ajaline piir võlgadega tegelemiseks. Kui kolme kuu jooksul pole võlgnik firma enda pöördumistele ja nõudmistele vastanud, võiks võla sissenõudmise loovutada juba inkassofirmale.

Minu kogemuse põhjal ei tegele Eesti ettevõtted võlgadega piisavalt, vaid loodavad viimase hetkeni arve tasumisele või hindavad nõude pärast korduvaid meeldetuletusi lootusetuks. Võlakahju ettevõttele aja jooksul aga ainult kasvab. Siin aitaks kaasa kindla inimese määramine, kes võlahaldusega tegeleb, kuna regulaarsus ja järjepidevus aitavad pikaajaliste võlgnike tekkimist ära hoida. Väikeettevõtete puhul võiks see olla inimene, kes tegeleb ka igapäevaselt firma rahaasjadega. Samuti tuleks paika panna kindel krediidipoliitika, kus on kirjas täpsed juhised, mida võlgnevuses arvega teha sõltuvalt arve tähtaja ületamise pikkusest.

Kõige lihtsam nõuanne on teha enne teenuse pakkumist või toote müümist oma kliendi kohta lihtne taustauuring. See ei võta kaua aega ega ole kulukas, eriti kui võrrelda neid kuludega, mis hiljem võivad võlaga kaasneda. Samas olen tähele pannud harjumust, et kui uutele klientidele tehakse taustauuring, siis pikemaajalisi kliente usaldatakse pimesi. Kasulik oleks teha regulaarseid päringuid ka püsiklientide kohta, et olla kindel nende maksevõimekuses.

Probleemide tekkimisel soovitame oma kliendiga otsekoheselt ja viivitamatult suhelda, kui protsessi on otsustatud kaasata inkassofirma, siis selgitada võlgnikule, miks see valik on tehtud - üldiselt saadakse sellest ka aru. Võlglaste tekkimisel on kasulik nendega tegeleda varakult ja aktiivselt, et ettevõtte olukord ega kliendisuhted selle tõttu ei kannataks.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles