Ameerikas puhkemas teleteenuste sõda

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Televiisor. Teler. Graffity Tallinnas.
Televiisor. Teler. Graffity Tallinnas. Foto: Hendrik Alla

21. sajandi televisioon jõuab elutubadesse ja taskuseadmetesse üle interneti. Praegu toimub turu jagamine.

Praegu on netivideo telerisse saamiseks põhimõtteliselt kolm võimalust: digiboks, operatsioonisüsteemiga netipulk (dongle) ja mängukonsool. Digibokside kategoorias võimutseb turul Roku. Apple  väidab, et eelmisel aastal leidis uue omaniku kümme miljonit Apple TV digiboksi. Google jällegi tuli hiljaaegu turule oma 35-dollarilise (Ameerika hind muidugi) Chromecast pulgaga, mis pistetakse teleri HDMI pesasse. Selle kaudu saab teleriekraanilt näidata tahvlite, telefonide ja arvutite poolt kuvatavat sisu. Mängukonsoolide turu on omavahel edukalt ära jaganud Microsoft ja Sony.

«Amazoni Fire TV on sisuliselt kolmanda suure tegija astumine lahingusse, mille tulemusena selgub, kes jääb Ameerika tulevikuteleri ekraanil domineerima,» ütles firma Strategy Analyst analüütik David Watkins. «Näeb välja, nagu oleks limonaad Dr. Pepper visanud kinda Coca-Cola ja Pepsi Cola impeeriumitele.» Amazonil on palju sisu, mida oma teleteenuse kaudu tarbijatele pakkuda.

«Amazoni jaoks on muidugi mõistlik uus Fire TV tihedalt oma ökosüsteemiga siduda, just nagu nad oma hüpereduka Kindle’ puhul tegid,» nentis Ovumi analüütik Jonhatan Doran. Hiljutine uuring näitas, et e-lugeri Kindle omanikud kulutasid aastas keskmiselt 443 dollarit rohkem, kui need, kes seda seadet ei omanud. Analüütikud usuvad, et see sünergia kehtib ka Fire TV puhul.

Amazon Prime teenusel on kogu maailmas 10 miljonit klienti, neis lõviosa muidugi USAs. Firma tunneb end nii kindlalt, et tõsist eelmisel kuul aastamaksu 20 dollari võrra, nüüd on see 99 dollarit aastas.

Firmade konkurents koha eest videoteenuse voogedastamise turul ei tähenda paradoksaalsel kombel  veel häid uudiseid tarbijale, leiab Doran. Tema sõnul on pakutavad seadmed erinevad ning ükski neist ei suuda võrdse eduga meelelahutust, mänge ja infot edastada. Seega hüplevad tarbijad ühest ökosüsteemist teise ja proovivad leida teenusepakkujat, mis just nende vajadusi kõige paremini lahendaks.

Tänapäeval tarbitakse umbes veerand liikuvast pildist mobiilsetel seadmetel ning see tendents on kasvamas. Võrguvideofirma Ooyala juht Jay Fulcher sedastab, et tänapäeval peavad inimesed saama vaadata just seda mida nad tahavad sel ajal, kui neile sobib. Ja otsekohe. Firma, kes sellega ei arvesta, on ennast ise nurka mänginud.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles