Bussijuhid nõuavad pikettidel palgatõusu

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Bussijuhtidel tuleb lisaks roolikeeramisele ka kahel kohal laiutajaid korrale kutsuda.
Bussijuhtidel tuleb lisaks roolikeeramisele ka kahel kohal laiutajaid korrale kutsuda. Foto: Margus Ansu / Postimees

Transpordi ametiühing korraldab täna kell 10 Tartus, Pärnus ja Kuressaares piketid, et Tarbuse ja GoBusi ettevõtetes nõuda bussijuhtide palgatõusu ja juhtida tähelepanu bussinduses valitsevatele probleemidele.

Transpordi ametiühingu aseesimehe Jaan-Hendrik Toomeli sõnul on pärast bussijuhtide sektorilepingu läbirääkimiste luhtumist Autoettevõtete Liiduga käimas läbirääkimised mitme tööandjaga ettevõtte tasandil ning pikettidel soovivad bussijuhid öelda, et tänase palgaga ei ole nad enam nõus töötama.

«Värske kollektiivleping koos palgatõusu ja töörahuga on ametiühingul aasta alguses sõlmitud Sebes ja Eesti Bussis,» sõnas Toomel lisades, et palgakõnelused on täna pooleli GoBusi ja ATKO ettevõtetes.

Transpordi ametiühingu bussijuhtide sektsiooni koordinaatori Aare Kübarsepa sõnul on käesoleval aastal ees liiniveo hanked paljudes maakondades ning viimase aja praktika on näidanud, et üha sagedamini võidetakse hanked pakkumisega, millega ettevõtja legaalselt ots-otsaga kokku ei tule.

«Näeme, et kui alapakkumiste tegemine jätkub, ei suuda tööandjad enam oma töötajate töötasusid hoida, rääkimata nende tõstmisest,» sõnas Kübarsepp ja lisas, et ühistranspordi kvaliteedi jätkusuutlikkuse seisukohast on palgatõus hädavajalik.

«Seepärast on Transpordi ametiühingu selge sõnum bussihangetel pakkumiste tegijatele, et uue vedaja juures peab palk tänasest kindlasti suurem olema ning seda kõigis Eesti maakondades,» rõhutas Kübarsepp ja lisas, et hangetele ei tohiks asja olla ka n-ö skeemitajatel, kes ei oska või ei taha korrektselt arvestada töötajate töötunde ja -koormust.

Lisaks on Transpordi ametiühing kogunud kokku info bussisektoris kasutatavate käsunduslepingute rakendamise seaduslikkuse kohta ning valmistab ette esimesi kohtuasju bussijuhtidele saamata jäänud hüvede välja nõudmiseks, kuna ametiühingu hinnangul ei ole käsunduslepingute sõlmimine bussijuhtidele vastavuses töö sisu ja iseloomuga.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles