Hortese turundusjuht: sotsiaalmeedias toimib selge lubadus

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hortese aianduskeskus
Hortese aianduskeskus Foto: Mihkel Maripuu

Aianduskeskuse Hortes turundusjuht Kristiina Kullo sõnul pole sotsiaalmeedias fännibaasi mõtet koguda, kui ei teata, milleks seda luuakse või kas on üldse hiljem nendele midagi öelda.

Kullo sõnul on Hortese sotsiaalmeedia osakaal kogu kommunikatsioonist üldiselt väike ja sellele tehtavad kulutused ei ole suured, kirjutas Best Marketing.

«Küll aga on oluline teada eesmärke, milleks sotsmeediat kasutada. Meie puhul on need kindlasti maine kujundamine ning kliendiga otseses kontaktis olemine, läbi mille suurendame igal nädalal oma kodulehe külastatavust,» lausus Kullo.

Hortese puhul on sotsiaalmeedia põhilised kuluartiklid olnud auhinnad, Facebookis tehtud reklaamid, agentuuri tunnikesed ning loomulikult see põhiline ning hoomamatu alternatiivkulu – aeg, mida ma sinna panustan kõikide muude igapäevakohustuste kõrvalt.

Kas ja kui palju on tänu sotsiaalmeediale aianduskeskuse külastatavus suurenenud, on Kullo sõnul raske täna vastata.

Samas oli Hortese külastatavus selle aasta mais kogu ettevõtte ajaloo rekordnumber ühe kuu kohta.

«Kas see tulemus tuli tänu aastast aastasse kasvavale tuntusele, heale kaubavalikule, toimivatele kampaaniatele või tänu sotsiaalmeediale, on raske mõõta. Arvan, et see on kogusumma väga erinevatest teguritest.»

Facebooki fännibaasi pole Kullo hinnangul aga mõtet koguda, kui ei teata, milleks seda baasi luuakse või kas üldse hiljem nendele inimestele midagi öelda on.

«Sellises elustiilivaldkonnas nagu aiandus, kus hooajad vahelduvad, uudiseid on palju ning nõuandeid samuti, on sotsiaalmeedia äärmiselt tänuväärne, iganädalane ning otsene suhtluskanal,» tõdes Kullo.

Seetõttu on Hortese jaoks ka oluline fännibaasi suurendamisega pidevalt tegeleda.

Kas aga õiged fännid on need, kes liituvad ise? «Meie kogemus on, et suuremate kampaaniate järel on lahkujaid 1-5 inimest, mis on meie meelest väike number.»

Samas on Kullo hinnangul siiski oluline võti fännibaasi kogumisel teha seda laiemalt kui Facebookis, näiteks teha vaid otseturundust e-maili baaside abil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles