Eesti Post mattub Hiina e-poodide kauba alla

Tiina Kaukvere
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Välismaistest e-poodidest tuleb kaup enamasti tähtmaksikirjadena.
Välismaistest e-poodidest tuleb kaup enamasti tähtmaksikirjadena. Foto: Peeter Langovits

Eesti Posti postiteenuse juht Kaido Padar imestab, kui kuuleb, et kuskile ehitatakse uut kaubanduskeskust. «Milleks, eestlased tellivad kaupa e-poodidest,» põhjendab ta. Viimasel ajal eriti Hiina e-poodidest.

«Eestlane on väga tubli e-poest tellija,» kinnitas Kaido Padar. Tema kinnitusel võib Eestis olla umbes tuhat oma e-poodi, aga üle poole kaubast tellitakse viiest-kuuest suuremast e-poest.

«Välja on kujunenud kolm kindlat riiki, kust tellitakse – Inglismaalt, Saksamaalt ja Hiinast,» rääkis Padar. Seejuures on meeletult kasvanud Hiinast tellitavate pakkide arv. Kui aasta tagasi jaanuaris telliti Hiinast umbes 30 000 pakki, siis tänavu jaanuaris 75-80 000 pakki.

Võrreldes 2012. aastaga on rahvusvaheliste tähitud maksikirjade maht kasvanud 500 protsenti.

«On toimunud plahvatus ja jõuluaeg ei ole läbi saanud. Muidu on pärast jaanuari pakkide arv kukkunud, aga tänavu ei ole meil veel puhkust ka märtsi keskpaigas,» nentis Padar.

Populaarsed Hiina e-poed on näiteks AliExpress ja Alibaba Tmall. Inimesi ei heiduta see, et Hiinast tuleb pakk kohale 15 kuni 60 päeva. Tellitakse, sest kaup on odav.

Hiina kaup Eesti Postis. Foto: Peeter Langovits

Hiina pakkidelt tuleb saaja aadress käsitsi sisestada. Foto: Peeter Langovits

«Meie jaoks on Hiina pakk keerulisem, kuna me ei saa algandmeid nimega, kellele pakk läheb. Peame käsitsi paki peal olevad andmed sisse lööma,» kinnitas Padar, kelle sõnul on e-poodide populaarsus siiski Eesti Posti jaoks väga rõõmustav.

Keskenduvad e-poodidele

Tööle on juurde võetud koguni viis andmesisestajat. Samuti peavad paki postiljonid isiklikult kohale toimetama, mis paneb nurisema. «See on kõikide suuremate Euroopa postifirmade probleem,» nentis Padar, kes lisas, et katuseorganisatsioon peab läbirääkimisi, et saada andmed failidena.

Hiina müür. Foto: Peeter Langovits

Nähes, kuidas e-poodide populaarsus järjest kasvab, ei mõista Padar, miks kaubanduskeskuseid juurde ehitatakse.

Kuna e-kaubandus kogub aina populaarsust, siis soovib Eesti Post sellele üha enam kaasa aidata ja investeerib e-poodide tugiteenustesse.

«Tahame e-kauplejate elu muuta võimalikult lihtsaks,» lisas Eesti Posti kommunikatsioonijuht Kadri Tonka. Nii pakutakse laoteenust, majandatakse arvetega ning pakutakse e-poodidele ka pangalinke. «Ei pea minema iga pangaga lepingut sõlmima, vaid meil on maksekeskus, kus pakutakse kohe terviklahendust,» selgitas Tonka.

Loe lähemalt kolmest internetis ostlemise rusikareeglist siit.

Kaido Padar. Foto: Peeter Langovits

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles