Reola Gaas hakkab Eestis ja Soomes müüma Poola Solbusi gaasibusse

Andres Reimer
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Gaasibussi Solbus Solcity 12 esitlus
Gaasibussi Solbus Solcity 12 esitlus Foto: TOOMAS HUIK/PM

Tarbusi ja MRP Liinid katsetavad Reola Gaasi kulul pooleteise kuu jooksul uut surugaasil töötavat bussi.

Tallinna Linnatranspordi aktsiaseltsi värava ees teisipäeval tutvustatud bussi sobivust katsetatakse Tartu linnalähiliinidel ja Tallinna linnaliinidel. Tallinna Linnatranspordi AS seevastu Solbusi gaasibussi katsetamisel ei osale.

Poola bussitootjaga Eestis ja Soomes esindamise lepingu sõlminud Reola Gaas kavatseb oma tegevust turul laiendada, pakkudes Eesti reisijateveofirmadele diiselbussidest arvatavalt tõhusamaid sõidukeid. „Meie eesmärk on tulevikus müüa igal aastal vähemalt kümme gaasibussi,“ ütles ettevõtte arenduskonsultant Hugo Linholm. „LNG on diislikütusest ligi poole odavam ja sama kütuse hulgaga saab sõita ligi kümnendiku võrra pikema vahemaa.“

Seni viie surugaasi tanklaga autokütust pakkuv Reola Gaas lubab sügisel tuua Eestisse katsetustele esimese veeldatud gaasil sõitva Solbuse bussi. Niimoodi valmistub gaasimüüja oma emaettevõtte Alexela poolt Paldiskisse veeldatud maagaasi LNG terminali rajamiseks.

„Bussifirmad saavad ise valida, milline kütus neile sobib,“ rääkis Linholm. „Surugaasi tankla saab rajada gaasitrassi lähedusse, kuid LNG tankla võib püsti panna igale kliendile sobivasse kohta.“

Samaaegselt LNG katsebussiga näidatakse oodatavatele klientidele ka ratastel tanklat.

Reola Gaasi kinnitusel asub LNG bussi katsetama samuti Tallinna Linnatranspordi aktsiaselts, mida aga pealinna bussifirma omalt poolt ei kinnitanud.

Gaasibuss Solbus Solcity 12 on madalapõhjaline ning mõeldud sõitmiseks linna- ja linnalähiliinidel. Bussis on 26 istekohta ja 80 seisukohta. Autobussi surugaasil töötav mootor vastab Euro 6 nõuetele.

Eestisse toodud buss on valmistatud Poolas kasutamiseks, mistõttu kuuluvad varustusse Põhjamaade tingimustesse sobimatud ühekordsed aknad. Tutvustussõidul liikus gaasibuss enesekindlalt ning tema müratase oli tunduvalt väiksem kui diiselbussil.

Solbusi tehase tootevalikusse kuuluvad diisli, CNG ja ainukesena Euroopas LNG-gaasiga sõitvad bussid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles