Aasta betoonehitiseks valiti Ülemiste liiklussõlm

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Eesti Betooniühing

Eesti Betooniühing nimetas Tallinna Ülikoolis välja konkursi Aasta betoonehitis 2013 võitjaks Ülemiste liiklussõlme.

Ülemiste liiklussõlm on Eesti oludes mastaapne ja keeruline infraehitus, Eesti võimsaim ristmikulahendus, mis loob eeldused Ülemiste kujunemiseks tulevikus Tallinna ja Eesti olulisimaks transpordisõlmeks (Rail Baltic, tramm lennujaama jne), teatas Betooniühing.

Ehituslikult oli Ülemiste liiklussõlme keerukaim osa 680-meetrine sõiduteetunnel, millest 320 meetrit on maa-alust suletud osa. Tunneli ehitus nõudis pidevat töötamist kõrge pinnavee taseme tsoonis ning kõige sügavamas kohas mindi ligi 16 meetrit allapoole Ülemiste järve pinda.

Ülemiste liiklussõlme oluline osa on ka 150-meetrine viadukt. Sild on rajatud muutuva kõrgusega karpristlõikega raudbetoontaladele, mis on pingestatud järeltõmmatud pingearmatuuriga.

 «Mis meile väga meeldib – betoonitööd on väga head! Väga ilusad kvaliteetsed betoonpinnad. Ja seda väga keerulistes ehitustingimustes. Ülemiste liiklussõlme puhul näeme kujukalt kui asendamatu betoon kaasaegses ehitusmaailmas on,» kommenteeris žürii esimees Aadu Kana.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles