Jalgpallimäng viib Facebooki kõrgliigasse

Facebook on 2011. aasta hinnatuimate tööandjate edetabelis kolmas.

FOTO: SCANPIX

Alates eilsest on Facebookis võimalik mängida jalgpalli maailmakarika videomängu «FIFA Superstars».

Tegemist olevat esimese «kõrgliiga» videomänguga suhtlusvõrgustike ajaloos.

Facebookis tegeleb mängude mängimisega igakuiselt enam kui 200 miljonit inimest. Enam kui poole nimetatud tegevusest põhjustab vaid käputäis mänge: «FarmVille», «Treasure Isle», «Café World», «Mafia Wars» ja «PetVille».

Kõiki neid mänge toodab Zynga, tekitades aastas hinnanguliselt 600 miljonit dollarit käivet. Statistikafirma Inside Networki andmetel ületas virtuaalkaupade müük ületas USAs mullu 1 miljardi dollari piiri.

«FIFA Superstarsi» arendaja on Playfish, kelle videomängude tootja Electronic Arts novembris 300 miljoni dollari eest ära ostis, et neid turule aidata.

«Me usume, et «FIFA Superstars» kujutab endast pöördepunkti videomängude maailmas. Meil õnnestus virtuaalmaailma päriselu kirg sisse süstida,» märkis Playfishi kaasasutaja Sebastien de Halleux. «Eelmist jalgpalli MMi vaatas ligikaudu 750 inimest ning Facebookis suhtleb 450 miljonit, nii et meie meelest kattuvad need kaks lausa iseenesest.»

Jalgpallimängu mängijatel on võimalus meeskondi treenida ja juhendada, samuti staadione ehitada. Kuna EA hankis FIFA käest vastava litsentsi, võib tunda rõõmu ka jalgpallurite ostmisest-müümisest. Rinda saab pista nii sõpradega kui rahvuskoondiste ja Inglise liiga meeskondadega.

EA teenib raha selle pealt, kui mängijad lisamängude tarvis portaali virtuaalraha ostavad või endale paremaid mängumehi hangivad – ning saab sellest lähtuvalt ka õiguse end nendes liigades reklaamida.

«Ma pean ausalt tunnistama, kogu lugupidamise juures kõigi nende farmide ja koduloomade ja kakluste vastu, et nii põnev ja haarav pole ükski mäng minu jaoks veel olnud,» ütles EA Sportsi juht Peter Moore. «Kui sul on võimalus endale mängijate pakist Xavi (Hispaania keskkaitsja) tõmmata, siis on see ikka hoopis teine tera, kui aknalauale kiisupoeg istuma panna.»

Facebooki mängude divisjoni juht Gareth Davis ütles, et suhtlusportaali mängukeskkonda ootab ees tõeline põlvkonnavahetus. «See on täiesti uus tase, kus suhtlemine käib päris inimeste ja päris meeskondadega.»

Virtuaalraha Facebook Creditsi kasutuselevõtt on leidnud aga negatiivset vastukaja. Paljude meelest on olnud liiga agressiivne ka viis, kuidas firmad külastajaid oma mänge mängima meelitavad.

Copyright The Financial Times Limited 2010.

Tagasi üles