MKM on välja töötamas riigifirmade sponsoreerimise head tava

Riigifirmade sponsoreerimine saab kindlad reeglid.

FOTO: SCANPIX

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) on välja töötamas riigifirmade sponsoreerimise head tava, mille alusel oleks selline tegevus selgelt piiratud vaid põhikirjaliste eesmärkide saavutamiseks.

Kuivõrd majandus- ja kommunikatsiooniministeerium haldab umbes poolt riigifirmade portfellist, on tal nende arendamise osas oluline roll.

Osaliselt selle tõttu on ministeerium välja töötamas MKM-i valitsemisel olevate riigi äriühingute toetuste ja annetuste head tava, mis peaks suunama nende sponsortegevused otseselt põhikirjaliste eesmärkide saavutamiseks, ütles MKM-i majandusanalüüsi talituse analüütik Regina Raukas BNS-ile.

Me soovime vältida kõrvalekaldeid eesmärgipärasest tegevusest, mis on esinenud toetuste ja annetuste otsustamisel, mis ei aita mitte kuidagi kaasa äriühingu tegevuse eesmärkide saavutamisele, sõnas Raukas.

Raukase sõnul on selline tegevus ka vastukäiv riigivaraseaduses sätestatule – sponorlust tohib teha vaid siis, kui see aitab kaasa tegevuseesmärkide saavutamisele "Need äriühingud, mis sponsorlusega tegelevad ja millel on põhikirjas selline tegevus sisse kirjutatud, peavad tulevikus heast tavast kinni pidama," lisas ta.

Tagasi üles