EVR Cargo kaubaveomaht langes veebruaris mullusega võrreldes

Kaubarongid.

FOTO: Toomas Huik

Eesti riigile kuuluva raudtee-kaubaveoettevõtte EVR Cargo veomaht ulatus veebruaris 1,42 miljoni tonnini, vähenedes eelmise aasta veebruariga võrreldes 5,4 protsenti.

EVR Cargo juhatuse esimehe Ahto Altjõe sõnul vedas kaubaveomahtu allapoole eelkõige mineraalsete vedelate kütuste vedu, mis vähenes aastaga veidi enam kui viiendiku võrra 660 000 tonnini, teatas EVR Cargo.

Naftasaaduste veomaht vähenes kõigi suuremate terminalide suunal, enim langes Valgevenest pärinevate naftasaaduste vedu.

Konteinerite veomaht jätkas kasvamist, kuid kasvuprotsent jäi varasemate kuudega võrreldes tagasihoidlikumaks, suurenedes viis protsenti 5852 konteinerühikuni (TEU). Mahukaim projekt, ehk Mitsubishi varuosade vedu Muugalt Kalugasse, algas täpselt aasta tagasi ning kuigi edasine kasv on Altjõe sõnul olnud stabiilne, on võrdluse aluseks olnud baasmaht muutunud.

Samas on konteinerite veomaht tänavu esimese kahe kuuga suurenenud 21 protsenti 11 777 TEUni.

Sisevedudes domineeriva põlevkivi veomaht jäi mullusega pea samale tasemele, ulatudes 290 000 tonnini. Väetiste ja keemiakaupade veomahud suurenesid vastavalt 43 protsenti ja 52 protsenti 210 000 tonnini ning 83 000 tonnini. Tahkete mineraalsete kütuste kaubaveomaht ulatus veebruaris 49 000 tonnini, millest kivisöe veomaht moodustas 23 000 tonni. 

Transiitvedude osakaal püsis endiselt 65 protsendi lähedal, olulisemateks lähte- ja sihtriikideks olid Venemaa 680 000 tonniga, Kasahstan 162 000 tonniga, Läti 101 000 tonniga ning Valgevene 86 000 tonniga.

Kõige suurema languse läbis Valgevene suund, kus kaubaveomaht langes 57 protsenti, Läti suunal vähenes kaubavedu 43 protsenti. Kaubavahetus Venemaa ja Kasahstaniga suurenes vastavalt 16 ja 36 protsenti. 

EVR Cargo on tänavu kahe kuuga vedanud kokku 3 miljonit tonni kaupu, mis jääb möödunud aasta samale perioodile alla 12,6 protsenti. Naftasaaduste kogumaht on tänavu vähenenud ligi veerandi võrreldes möödunud aastaga, mille peamiseks põhjuseks on Eesti-siseste veomahtude ümberjaotumine EVR Cargo ja Vopak E.O.S.-iga seotud operaatori E.R.S.-i vahel.

Samuti on 138 000 tonni võrra vähenenud ka põlevkivi vedu seoses leebema talvega. 

Eesti Raudteest eraldunud tütarettevõtte EVR Cargo ülesandeks on raudteeveo-ettevõtjana kaubavedude teostamine klientidele ning vagunite ja vedurite rentimine. Ettevõtte koosseisu kuulub ka veeremi remondi ja hooldusega tegelev Tapa Depoo ning mitmed veeremi tehnohooldepunktid üle Eesti. 

Tagasi üles