Ettevõtjad hakkavad töötajate registrit testima

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts.
Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts. Foto: Toomas Tatar / Postimees

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ja Maksu- ja Tolliamet leppisid kokku, et koja liikmed hakkavad testima uut töötajate registri keskkonda.

Töötajate registri eesmärk on tõhustada tööjõumaksude järelevalvet, vähendada musta tööjõu kasutamist ning suurendada töö tegija sotsiaalsete tagatiste rakendamise võimalikkust. Kui täna peab tööandja uue töötaja registreerima hiljemalt seitsmendal päeval, siis tulevikus teeks ta seda kohe esimesel päeval, juba enne töötaja tööle asumist.

Uus süsteem võimaldab vähendada halduskoormust ja luua ühtne andmebaas eri asutuste ristkasutusse. Kogutavaid andmeid hakkavad kasutama Eesti Haigekassa, Eesti Töötukassa, sotsiaalkindlustusamet, politsei- ja piirivalveamet, tööinspektsioon ning maksu- ja tolliamet. Nendest mitmetele tuleb ka täna edastada andmeid isikute töötamise kohta. Tulevikus see muutub ja andmete esitamiseks jääb ainult üks kanal, milleks on töötamise register. Eelpool nimetatud asutused saavad oma tööks vajalikud andmed töötamise registrist ning neile eraldi andmeid enam esitama ei pea.

Kaubandus-tööstuskoja peadirektor Mait Paltsi sõnul on väga tähtis, et ettevõtjaid kaasatakse süsteemi loomise arendusfaasis. «Kohtumine näitas, et vahetust tagasisidest süsteemiarendajatele on palju kasu. Uut lahendust peavad hakkama kasutama eelkõige ju ettevõtjad ning seega tuleb mis tahes sarnaste süsteemide arendamisel alati rõhku pöörata sellele, et süsteem saaks kasutajale lihtne ja mugav,» lisas Palts.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles