Tarbijakaitse püüab ettevõtetega sõbruneda

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitse töö ei piirdu enam järelevalve ja tarbijate abistamisega. Uue suuna järgi on tähtis ka ettevõtete harimine.
Tarbijakaitse töö ei piirdu enam järelevalve ja tarbijate abistamisega. Uue suuna järgi on tähtis ka ettevõtete harimine. Foto: Peeter Langovits

Läinud sügisel tarbijakaitseametit juhtima asunud Andres Sooniste on endaga kaasa toonud uued tuuled. Varasema tarbijate kaitse ja nende harimise kõrval püüab amet nüüd sõbruneda ka ettevõtetega.

Varem erasektoris töötanud ja äri strateegilise juhtimise valdkonnas magistrikraadi omandanud Sooniste sõnul on ainult tarbijatega tegelemine justkui huupi kuulipildujast tulistamine. Inimestele kaupu ja teenuseid pakkuvate firmade harimine ja heade partnerlussuhete loomine on võrreldav täpsuslaskmisega.  

«Tarbijaharidus on nii ehk nii üks meie olulisi tegevusi, aga ka ettevõtjaharidus, mis on pigem täppislaskmine. Sa harid seda, kelle kaudu võivad tarbijal probleemid tekkida,» selgitas Sooniste.

Ettevõtjate harimise on tarbijakaitse oma südame asjaks võtnud ka seetõttu, et reeglina ei tehta tarbijatele liiga pahatahtlikkusest, vaid teadmatusest.

Esimene samm uuel teel toimus eile, kui Lääne-Viru maavalitsuse saalis kogunesid Virumaa suuremad toiduainete ja jookide tootjad. Seminaril tutvustasid tarbijakaitse spetsialistid seniseid kitsaskohti – reklaamide ja toodete märgistusega seonduvat.

Järgmine suurem üritus on tarbijakaitsel plaanis sügise hakul, mil kutsutakse kokku kogu Eesti ettevõtjad ning erinevate ametite esindajad.

Eesti Toiduainetööstuste Liidu juhataja Sirje Potisepp pidas tarbijakaitse tegevust tänuväärseks, kuid rohkem kui suured toiduainetootjad, vajavad seda tema hinnangul väikeettevõtjad.

«Suurtel on see kompetents olemas, sest nad ei saaks muidu töötada, aga kellel seda rohkem vaja on, on väikestel alustavatel ettevõtetel,» märkis ta. «Väikeste mure ongi see, et igal hommikul vaatab peeglist vastu täpselt sama tark inimene, nagu seal eile oli. Nad ei saa infot seminaridest, teabepäevadest ja see on väikeettevõtetele väga suur probleem.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles