Üle 200 Eesti ettevõtte loodab Lyonessi lojaalsusvõrgustikule

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hendrik I. Pass
Hendrik I. Pass Foto: Peeter Langovits / Postimees

Eelmisel aastal Eestis tegevust alustanud 10 aastase ajalooga lojaalsusvõrgustikuga Lyoness on poole aastaga endaga liitnud üle 200 Eesti ettevõtte ja üle 22 000 tarbija.

Lyonessi liikmetele hüvesid ja soodustusi pakkuvate ettevõttete seas on näiteks Viikingite Küla ja 19 kauplusega  LPP Retail Eesti, mille juhid kinnitavad, et lojaalsusvõrgustik toob neile juba praegu märkimisväärselt uusi kliente.

Viikingite Küla ühe juhi Steve Hindreksoni sõnul on nad enese jaoks ühe turunduskanalina avastanud Lyonessi kliendikaardi, mis võeti kasutusele 2013 aasta juunist.

Hindrekson räägib, et augusti teisel poolel tehtud  kokkuvõtted näitasid, et Lyonessi kaartidega oli Viikingute külas makstud kokku 7500 euro ulatuses, mida ettevõte peab 75 protsenti lisatuluks. «Rääkisin ise umbes 20 inimesega, kellest 15 ütles, et teadis meie külast, kuid konkreetselt otsustati meie juurde sõita pärast seda, kui ettevõte liitus Lyonessi «raha tagasi» lojaalsussüsteemiga. Lyonessi liikmed näevad nii telefonis, kui veebis, millised ettevõtted on süsteemiga liitunud ja see töötab korraliku reklaamikanalina,» selgitas ta. «Tollal oli Lyoness Eestis uus, kaarte oli jagatud vaid 1-2 kuud ja mitme kliendi jaoks oligi Viikingite Küla esimeseks kohaks, kus kaarti katsetada, et näha, kas lubatud 2 protsenti «raha tagasi» ikka toimib,» märkis Hindrekson.

Lisaks sellele, et Lyonessi «raha tagasi» kaart toimib Viikingite Külas ainsa kliendikaardina, on kaardist Hindreksoni sõnul kasu olnud ka teenindajate motiveerimisel. Et töötajaid motiveerida Lyonessi kaarte kasutama, on Viikingite Küla hakanud ka ise kaarte jagama ehk Lyonesse süsteemiga liitumisi pakkuma, andes selle võimaluse ennekõike teenindajatele. «Nutikamad on nüüd aru saanud, et neile on see kasulik, sest kui klient seda kaarti kasutab, laekub kaarti soovitanud teenindaja kontole sõbraboonust 0,5% ostult.»

Reserved maitses juba käibekasvu

Lyoness Eesti tegevjuhi Ott Neeme sõnul on ettevõtteid, kes nende lojaalsussüsteemis hüvesid pakuvad, täna Eestis üle kahesaja. Üks viimaseid liitujaid on näiteks Lukoil Eesti AS oma tanklatega.

Kokku 19 kauplusega Eestis tegutsev LPP Retail Eesti (kaubamärgid Reserved, Cropptown House ja Mohito) juht Hendrik I. Pass märkis, et nemad on Lyonessis alles värsked olijad, pakkudes Lyonessi liikmetele esialgu vaid võimalust osta nende ettevõtte kinkekaarte ja saada sellega toodete ostuga kaasnevaid Lyonessi hüvesid.  Pass selgitas, et Lyonessi liikmed saavad osta nende kinkekaarte ja saavad koheselt oma kontole tagasi 2 protsenti ostusummast.

Passi sõnul on vaid üks kuu Lyonessi lojaalsusvõrgustikuga koostööd teinud LPP Retail Eesti juba ka näinud liitumisest saadavat kasu. «Kui me 2013 aasta 11 kuuga müüsime oma ettevõtetes kinkekaarte kokku 13 000 euro eest, siis ainuüksi Lyonessi liikmed ostsid meie kinkekaarte detsembrist poole jaanuarini kokku 28 000 euro eest,» rääkis ta.

Hendrik Pass ütles, et olles Lyonessi kasu ära näinud, kaalub ta oma ettevõtetes veel sel aastal võtta kasutusele ka  Lyonessi «CASHBACK» kaardid, mis hakkaks toimima paralleelselt firma enda kliendikaardiga.

Tarbijad: kaart väärib kasutamist ka toidupoes

Rõivaste konstruktor Birgit Kumel liitus Lyonessiga eelmise aasta suvel eesmärgiga rohkem säästa. «Kaart täitsa väärib kasutamist toidupoes, kus teed igapäevaseid oste,» ütleb ta. «Tegin eraldi eelarve ja kannangi kogu toiduraha sinna peale, see aitab ka kulusid kontrolli all hoida. Lyonessi puhul on hea ka see, et soodustust saab ka riidepoodides isegi allahinnatud kauba pealt. On ju selge, et linna teise otsa sa autot tankima ei sõida, aga kui Lyonessiga liitunud Lukoil on su kodu lähedal, siis mõistagi eelistad seal tankida.»

Ehitajana töötav Toivo Väli  on Lyonessi sinise kaardi omanik oktoobris ja väga rahul – saan kätte linna parima hinna, ütleb ta. «Näiteks  Maximas, kust ostan kogu toidu, saan kokku soodustust 4 protsenti, sealhulgas ka Maxima enda 1 protsent soodustust. Alguses mu naine oli pessimistlik selle kaardi suhtes aga nüüd enam mitte,» räägib ta. «Ma olen arvestanud, et teen 70-80 protsenti kõigist oma ostudest igakuiselt Lyonessi süsteemis, päris kõike sealt siiski ei saa. Isegi kui lõuna ajal siin Kadaka kandis sööma lähen, vaatan, mis toidukohad on Lyonessiga liitunud ja siin on nii Osman kui Hiiu Pubi, kus ma siis käingi.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles