Minister Parts kasutab eraärist saadud siseinfot

Sulev Vedler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parvlaev Regula Kuivastu sadamas.
Parvlaev Regula Kuivastu sadamas. Foto: Elmo Riig / Sakala

Miks on Juhan Parts nii enesekindel, et riik suudab säästa praamiliikluse ülevõtmisega miljoneid eurosid aastas? Põhjus on üllatavalt lihtne.

«Meil on konfidentsiaalne informatsioon olemas. Me teame neid numbreid. Ma ei taha neid numbreid öelda, sest ma olen andnud allkirja, et ma ei ütle neid.»

Need on majandus- ja kommunikatsiooniministri Juhan Partsi sõnad jaanuari keskel eetris olnud telesaatest «Foorum».

Suur osa televaatajatest ei pannud seda juttu tähele. Või kui panigi, ei hakanud küsima, kuidas ja miks küll valdab lugupeetud minister salajast teavet erakätes oleva praamiäri kohta.

Põhjus on lihtne. Minister Parts ei pidanud delikaatse äriinfo hankmiseks saatma praamiärisse ühtki tööstusspiooni nagu näiteks tegid hiinlased Eesti Energia õlitehase puhul. Ei  kordunud siin ka Enroni skeem, kus ärisaladused paljastas võimudele seaduskuulelik vilepuhuja.

Minister Parts sai kogu info kätte hoopis lihtsamal viisil: laevade omanik tõi selle vabatahtlikult tema kätte.

Minister sai kausta, mille esikaanele oli punaste rasvaste trükitähtedega kirjutatud «Konfidentsiaalne».

Selle info põhjal loodab Parts, et et riik hoiab praamide peremehena kokku 6-8 miljonit eurot aastas. Ta tahab tõestada, et riik saaks hakkama kokkuhoidlikumalt kui eraomanik, kuigi vanasõna ütleb: mõisa köis, las lohiseb.

Miks praamide omanik selle info ministrile andis? Kes ta selline üldse on?

Loe edasi homsest Postimehest!

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles