Sotsiaalmeedia tekitab naftareostajale ja mähkmetootjale peavalu

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt.
Fragment suhtluskeskkonna Twitter avalehelt. Foto: Postimees.ee

BP ja Procter & Camble peavad mõlemad rakendama innovaatilisi strateegiaid, et võidelda netis nende kohta vohava negatiivse kõmu vastu.

BP on tabanud pärast hiljutist õlireostust Mehhiko Lahes umbusalduse ja kriitikalaine, mis on eriti häälekas sotsiaalmeedias, kirjutas Warc.

Facebookis loodud grupis «Boycott BP» on juba 140 000 liiget ning tarbijaid ärgitatakse vältima ettevõtte bensiinijaamu ja ostmast nende kaubamärgi Castrol alla kuuluvat mootoriõli.

Muuhulgas loodi ka võlts Twitteri konto ettevõtte nimel, mis sisaldas halvustavaid ja pilkavaid säutse, andes neid edasi BP omadena. Kontot jälgis lõpuks juba 50 000 kasutajat.

Sellest kontost rääkides ütles BP pressiesindaja, et see on küll kahetsusväärne juhtum, kuid inimestel on õigus oma arvamusele.

BP on aga ise samal ajal võimendanud erinevaid Web 2.0 portaale, mille kaudu teavitatakse avalikkust erinevatest toimingutest õlireostuse tõttu.

Sealhulgas on lisatud materjale ettevõtte õigele Twitteri kontole, kus BP Americal on 6 700 jälgijat. Samuti pannakse kõik lisainfo üles ettevõtte Facebooki kontole, millel on 785 fänni.

Organisatsioon Deepwater Horizon Response, mis on BP taoliste ettevõtete liitlane ja tegeleb nafta leviku peatamisega on aga Facebookis kogunud 25 000 järgijat.

Organisatsioonil on Twitteris 5 700 jälgijat ja sealtkaudu püütakse tunnustada ka BP ponnistusi tagada oma tegevuse täielik läbipaistvus.

Internetis leviva negatiivse voolu alla on sattunud ka Procter & Camble, mis paiskas USAs märtsis poelettidele oma uued Pampers Dry Max mähkmed.

Lansseerimiskampaania käigus saadeti proovipakendid ka emadest blogijatele, kelle kaudu loodeti siis saada positiivset kajastust.

Kuid osa vastukajast märkis pigem ära selle, et uued mähkmed jäid igati alla teistele ning võivad lastele põhjustada löövet.

Ühe Facebooki grupiga, mis tahab, et Pampers tooks vanad mähkmed turule tagasi, on liitunud juba 11 000 fänni. Samas väidetakse teisel näoraamatu lehel, et Max Dry mähkmed tekitavad nahaärritust, keemilisi reaktsioone ja rasket mähkmelöövet.

Esialgu vastas P&G kõigile väite esitanutele otse, kuid siis avaldati pressiteade, milles öeldi, et tegemist on sotsiaalses meedias kulutulena levivate täiesti valede kuulujuttudega.

Möödunud nädalal kutsus ettevõte neli oma kriitikat avaldanud blogijat ka oma Cincinnatis asuvasse peakorterisse, kus sooviti kinnitada, et mähkmete näol on tegemist igati ohutu tootega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles