Statoili klienditeenindaja palk tõuseb vähemalt 600 euroni

Kristina Traks
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laagri Statoil.
Laagri Statoil. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Veebruarist kehtima hakkava uue boonussüsteemi tulemusena on Statoili klienditeenindaja palk vähemalt 600 eurot ning parimatel ulatub kuni 800 euroni.

Statoil Fuel & Retail Eesti AS personalidirektor Hedi Nurme-McDonaldi sõnul pöörab ettevõte parema klienditeeninduse nimel senisest enam rõhku tulemustasule. «Eelmisel aastal testisime tulemustasusüsteemi eri kampaaniate raames. Kuna see sai töötajate käest positiivse tagasiside ning avaldus positiivselt ka müüginumbrites, siis sel aastal otsustasime tulemustasu kahekordistada, kuivõrd see on kahepoolselt kasulik — mõjutab nii iga töötaja individuaalset sissetulekut kui ka ettevõtte müügitulemust,» rääkis Nurme-McDonald, kelle sõnul moodustab tulemustasu Statoili müüjate kuu põhipalgast keskmisel ca 10-16 protsenti. Hinnanguliselt makstakse jaemüügisektoris sarnastel ametikohtadel tulemustasuna ca 7–11 protsenti kuu põhipalgast.

Kui varasemalt oli tulemustasu seotud 6-7 nädalat kestvate kampaaniate perioodidega, siis alates veebruarist mindi Statoilis üle kuupõhisele boonustasu maksmisele. «Nii tunnetab töötaja oma häid müügitulemusi ka rahaliselt kiiremini ning vajadusel saab oma edasisi tulemusi kiiremini mõjutama hakata,» tõi Nurme-McDonald välja tulemustasu eelised.

Meedias viimasel ajal kõlanud sõnumite kohta, et teenindustase on vilets ja müüja ameti kuvand on madal, ütleb Statoili personalidirektor, et siin on oma roll ka tööandjatel, kes peaksid oma töötajaid rohkem koolitama. Tema sõnul peavad tänapäeva teenindusettevõtted mõistma, et müüja amet (ja sellest tulenevalt ka kuvand) on ajas muutunud. «Lihtsalt letile nõjatumise ja toodete kassasse sisestamise asemel tuleb heal klienditeenindajal  nii vaimselt kui füüsiliselt pingutada – tooteid tunda, neid kliendile soovitada ja kliendile abiks olla,» rääkis Nurme-McDonald.

Nurme-McDonaldi sõnul on Statoilis koolitussüsteem ettevõtte kõikide tasandi töötajatele alates klienditeenindajast kuni tippjuhtideni. «Me nimetame seda Statoili Akadeemiaks, sest see annab ka uuele töötajale selge ülevaate erinevatest koolitustest, mida erinevatel tasanditel pakutakse. Esmatasandi töötajate koolitamisel on lisaks sissejuhatavatele koolitustele põhirõhk just toiduhügieeni, toote-, müügi- ja klienditeeninduse koolitustel,» täpsustas ta. 

Statoili müüja-klienditeenindaja põhipalgad algavad Tallinnas ja Harjumaal 600 eurost ja mujal Eestis 580 eurost, millele lisanduvad lisahüvitis öösel töötatud tundide eest ning isiklikust müügitulemusest sõltuv tulemustasu. Edukamatel klienditeenindajatel ulatub brutopalk kuni 800 euroni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles