Balti meediareklaamiturg langes aastaga 41 protsenti

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Langus.
Langus. Foto: SCANPIX

2009. aastal ulatus Balti meediareklaamituru käive 241, 3 miljoni euroni. Suurima osa käibest teenis Leedu (95,5 miljonit eurot), Läti käive ulatus 74,9 miljoni euroni ja Eesti käive oli 70,9 miljonit eurot.

Enim kukkus meediareklaamiturg viimasel aastal Lätis (-46 protsenti), vahendas TNS Emor.

Eestis kukkus meediareklaamiturg 2009. aastal võrreldes aasta varasemaga 36 protsenti ja Leedus 39 protsenti.

Reklaamiturg jaotus Baltimaades järgnevalt: TV omas reklaamiturust 2009. aastal 38 protsenti (2008. aastal 36 protsenti), ajalehtedele kuulus möödunud aastal 23 protsenti turust (2008.a. 26 protsenti). Raadiole, internetile ja ajakirjadele kuulus kõigile võrdselt kümme protsenti turust (2008. raadio – üheksa protsenti, internet kaheksa protsenti ja ajakirjad 13 protsenti).

Välireklaam omas turust möödunud aastal üheksat protsenti (2008. aastal kaheksa protsenti).

Suurimad reklaamijad olid 2009. aastal Leedus ja Lätis Tele2, Procter&Camble ja Bite. Ülejäänud kümne suurima reklaamija hulka kuulusid Leedus veel Danone Group, Henkel, Omnitel, Reckitt-Benckiser, Maxima LT, Palink ja L’Oreal.

Lätis kuulusid lisaks Leedule sama esikolmikuga suurimate reklaamijate hulka veel Henkel, LMT, Coca-Cola HBC, Rimi, Danone, Maxima ja Reckitt Benckiser.

Eestis olid möödunud aastal suurimad reklaamijad EMT, Procter&Camble, Rimi Baltic, Tele2 Eesti, Elisa Eesti, A-Selver, Danone, L’Oreal, Tallink Grupp ja Keskerakond.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles