Kiirtoidurestoranid kolmandatest riikidest odavat tööjõudu ei oota

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
McDonald´si klienditeenindaja.
McDonald´si klienditeenindaja. Foto: Arno Saar / Õhtuleht

Kiirtoidurestoranide personalijuhid kannatamatult kolmandate riikide odavat tööjõudu Eestisse ei oota.

McDonald’si Baltikumi personalijuht Agnija Rikmane ei näe põhjust, mis peaks Eesti hakkama kolmandatest riikidest töötajaid sisse tooma. «Kui ettevõte vajab mingite spetsiifiliste oskustega töötajat, on üldjuhul võimalik anda vajalik väljaõpe mõnele olemasolevale töötajale või leida uus sobivate omadustega inimene, keda firma saabvajadustele vastavaks koolitada,» kirjeldas Rikmane.

Näiteks enamus nende tipp- ja keskastme juhtidest on alustanud tööd McDonald’s restoranides klienditeenindajatena. «Kui vajalikud oskused on kuidagi unikaalsed, siis võib mõistagi tuua töötaja EL-ist või kolmandast riigist, kuid sellisel juhul peab tööandja pakkuma ka ekspertiisile vastavat palka ja muid tagatisi,» ütles Rikmane. «Kui aga töötasu on nii madal, töö füüsiliselt nii raske või sedavõrd perspektiivitu, et kohalikud töötajad seda tööd teha ei taha, siis on tööandja tegelik väljakutse luua tööle väärtus.»

McDonald’s restoranid ei palka tema sõnul välisriikidest pärit töötajaid, kuna nende töötajad peavad valdama eesti keelt. Lisaks ei ole oskusteta töölisele Eesti Rikmane sõnul tõenäoliselt tööalaseks emigreerumiseks kõige atraktiivsem sihtriik.

Töötajate leidmine on siiski ka McDonald’sile viimastel aastatel olnud suur väljakutseks. «Kohandasime oma palgapakkumist tööotsijate vajadustele sobivamaks, mistõttu pole me pidanud veel uutele töötajatele kehtivates standardites mööndusi tegema. Me investeerime üsna palju ka sellesse, et olemasolevad töötajad oleksid jätkuvalt motiveeritud,» kirjeldas Rikmane.

Hesburgeri arendusjuht Ieva Salmela sõnul on Eestis tõepoolest keeruline leida häid töötajaid ja nad tegutsevad iga päev selle nimel, et hoida oma parimaid. «Hesburgeris töötab inimesi erinevatest rahvustest. Kõik nad on tööle tulnud tavakorras, mitte teistest riikidest spetsiaalselt siia palutud.

Teenindaja peab oskama eesti keelt ja see otsustab ka selle, kas saame ta tööle võtta. Kui kõik teenindajale esitatavad tingimused on täidetud, on ta meile alati teretulnud,» selgitas Salmela.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles