Maersk soovib konteinerlaevadega lilli transportida

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Talvel müüakse kõige rohkem tulpe.
Talvel müüakse kõige rohkem tulpe. Foto: SCANPIX

Taani laevakompanii Møller-Mærsk on loomas hiigelsuuri külmkaste, millega hakatakse transportima lõikelille, kirjutab The Wall Street Journal.

Kontserni tütarfirma Maersk Container teeb koostööd Bostonis asuva kompaniiga Primaira LLC töötamaks välja standardiseeritud konteinereid, kus kasutatakse suure kontsentratsiooniga osooni, mis elimineeriks seened, vetikad ja bakterid. Sarnast tehnoloogiat kasutatakse juba mõnede värskete toiduainete transportimiseks.

Kui tehnoloogia hakkab tööle, hakatakse pakkuma konkurentsi lennutranspordile, mis domineerib 14 miljardi dollari suurusel lilletransporditurul praegu. Analüütikute sõnul suudaks meretransport alandada lillede transpordikulu 80 protsendi võrra.

Maersk Containeri hinnangul transporditakse juba praegu veerand lilledest laevadega, aga ainult neil marsruutidel, mis kestab alla 10 päeva. Ettevõtte hinnangul on laevadega võimalik vedada pool 700 000 tonnist lõikelilledest, mida aastas transporditakse.

«Eesmärgiks on varustada klientidele lilli, mis püsiksid vaasis värsketena seitse päeva,» ütles Maersk Containeri turundusjuht Soren Leth Johanssen.

Maersk ja Primaira loodavad hakata alates suvest uusi lillekaste müüma teistele laevakompaniidele, kaas arvatud Maersk Line, mis on maailma suurim konteinerlaevade kompanii mahu järgi. Johanssen loodab, et laevakompaniid hakkavad kaste kasutama kõige populaarsematel lilletranspordi teekondadel, kus praegu kasutatakse lennutransporti, näiteks rooside ja nelkide transpordil Keeniast Euroopasse.

Potentsiaaliga transporditeekonnad on ka Hollandi tulbid USAsse ning orhideede ja päevalillede transportimine Kolumbiast.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles