Sinimustvalget hoiavad mastis vähesed alused
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti riigil ei ole seni õnnestunud meelitada laevu enda lipu all sõitma, kuigi sellega kaasnev tulu oleks märkimisväärne.
Viimase kümne aasta jooksul on Eesti lipu all sõitvate kaubalaevade arv vähenenud umbes kaks korda. Maksulaekumiste ja tööhõive vähenemise peamiseks põhjuseks merenduses ongi laevade n-ö väljalipustamine, kuna võõra lipu all sõitvad meremehed üldjuhul Eestis tulu ei deklareeri ning riigil on vähe hoobasid, millega saaks sundida neid seda tegema.
Tõenäosust, et reisilaevad vähemalt Läänemerel Eesti lipu all sõidaksid, suurendab see, et siin kurseerivatel reisilaevadel on kitsendav piirang, mille järgi laev peab kandma ühe sadamariigi lippu või sellest kõrgemate nõudmistega riigi lippu.
Siiski saabus Tallinna ja Helsingi vahet sõitev Viking Line’i laev Viking XPRS esimest korda Eesti lipu all Tallinna sadamasse alles möödunud nädalal. Tallinki laevadest sõidab Eesti lipu all Läänemerel praegu kuus alust ehk umbes kolmandik nende laevadest.