Kultuuripealinnad peavad sponsorite kaasamist õnnestumisel oluliseks

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kultuuripealinna logo
Kultuuripealinna logo Foto: Raigo Pajula

Kahe kultuuripealinna Liverpooli ja Istanbuli sponsorkogemuse uuringud näitasid, et kommertspartnerid omasid suurt rolli võtmeprojektide ja programmi rahastamisel.

Tänu erasektori sponsorlusele saadi näiteks ainuüksi Liverpoolis 2008. aasta kultuuripealinna projekt ellu viia ja kommertspartnerid erasektorist etendasid ülisuurt rolli võtmeprojektide ja programmi peamiste elementide rahastamisel.

Üksikute ürituste toetamise asemel olid Liverpoolis sponsorpartnerid integreeritud läbivalt kogu programmi.

Tänu läbimõeldud sponsortegevusele said toetajad pakkuda väärtust nii oma klientidele ja äripartneritele kui oma töötajatele ja kogukondadele. Oluliseks punktiks sponsorluse juures oli ka sponsorlusviisi läbimõeldus konkreetse ettevõte jaoks.

Liverpooli neljanda taseme sponsorpaketid ulatusid vahemikku 200 000 kuni kaks miljonit naela, mis siis sisaldasid ka erinevaid hüvedepakette.

Liverpooli programmi sponsoreerisid erinevad asutused nii era- kui ka avalikust sektorist – näiteks telekomiettevõte, pank, transpordiettevõtted, ettevõtlust toetavad agentuurid ja meediapartnerid.

Läbiv iseloomustav joon oli see, et neil kõigil oli otsene seos linnaga (äritegevus, kontorid, kliendid) või soov seda seost luua.

Toetusotsuse põhjendusena nimetas valdav enamik otsest ärikasu, osa tõi välja ka kultuuri toetamise kui lõigu ettevõtte sotsiaalse vastutuse programmist.

Kultuuripealinna projekti pidasud toetajad linnale erakordseks tunnustuseks ning majanduse taastumise ja kultuurielu edendamise võimaluseks.

Istanbuli kultuuripealinna projekti juures oli lisaks erasektori sponsorlusele üheks vältimatuks teguriks ka linnakodanike aktiivne panustamine projekti.

Sealne projektimeeskond peab seni Istanbuli 2010 kultuuripealinna sponsorite kaasamist edukaks.

Projekti sponsorsuhete juhi sõnul on kultuurirpojektide toetamine, eriti moodsa kunsti, moe, disaini ja arhitektuuri osas viimasel ajal väga populaarne.

Instanbuli kultuuripealinna projekti üheks olulisemaks prioriteediks on turismi edendamine ja väliskülaliste hulga ning külastamise väärtuse (sh riiki jäetava raha hulga) suurendamine.

Selle jaoks toimub Istanbul2010-st teavitamine väga paljudes riikides ning ka projekti toetajaskonnas mängivad olulist rolli turismile orienteeritud ettevõtted ja asutused.

Toetajate jaoks nähakse Istanbulis väärtust nii väliste kui kodumaiste kogukondade suunal. Kultuuripealinna projektiga seostamine ja kommunikatsioonikanalites nähtav olemine võimaldab jõuda väga suure publikuni, sealhulgas potentsiaalsete turistideni Euroopa erinevates pealinnades.

Kultuuripealinn kui ELi poolt toetatav initsiatiiv edendab kultuuridevahelist dialoogi Euroopas, aitab linnadel end Euroopas tuntuks teha ja kogukondi projektiga seotud tegemistesse hõivata.

Brändi seostamine kultuuripealinnaga loob ettevõtte jaoks veel ka positiivset mainet.

Nii nagu Liverpool, toob ka Istanbul välja unikaalse ja kreatiivse koostöö leidmise erinevate organisatsioonidega. Suuremate toetajatena on Türgis projektiga liitunud lennukompanii ja hotelliketid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles