4 peamist viga, mida ettevõtjad oma veebilehte luues teevad

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nutitelefon.
Nutitelefon. Foto: Reuters/ScanPix

Tegid ettevõttele veebilehekülje, kuid imestad, et sealtkaudu ei tule tellimusi ning liiklustki on lehel vähevõitu. Milles asi? Inc.com toob ära neli põhilist viga, mida ettevõtjad veebilehte luues teevad.

Sa eeldad klientidelt liiga palju klikkimist. Enamik ettevõtjaid hindab oma kliente üle – nad ei taha lõputult aina edasi klikkida, vaid tahavad kohe jõuda tooteni, mida nad vajavad. Iga lisaklikk hajutab inimeste tähelepanu ja nad ei pruugi nn õigesse kohta enam jõudagi. Ehk et alati mõtle, mida sa lehekülje külastajalt eeldad ning rõhuta just seda nuppu.

Sa unustad nutitelefonide kasutajad sootuks. Ühest uuringust selgub, et vaid ühel viiest ettevõtjast on lehekülg, mis on loetav ka mobiiltelefonist. See on progress, kuid kuna inimesed kasutavad netis käimiseks aina enam nutitelefone, on ülioluline muuta ettevõtete koduleheküljed mobiilisõbralikuks.

Su leheküljel on keerulised ja erialast sõnavara sisaldavad kirjeldused. See jutt võib olla arusaadav inimesele, kes ise samal alal tegutseb, kuid üldiselt saab pea alati asju öelda lihtsamalt. Pole vaja oma kodulehekülge üle külvata peensusteni ulatuvate faktidega, vaid tegutseda põhimõttel, et kogu info ei saa ju olla kõige olulisem. Arvesta, et veebilehe külastaja viibib sellel lühikest aega ehk et ta vajab infost arusaadavad ja lihtsat kontsentraati.

Su veebilehel on liiga palju sisu. Tundub eelmisele punktile sarnane, kuid puudutab tekstide pikkusi. Pikka teksti inimesed naljalt ei loe ning kui vähegi võimalik, kasuta pigem videot, diagramme või mingeid muid tekstist erinevaid elemente. Kui tegemist on vaid firma kodulehekülje ja mitte artikliga, siis mida vähem on seal teksti, seda ilusam ja parem see lehekülg on.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles