Estravel: Facebookist on saanud ülitõhus kriisikommunikatsiooni vahend

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook.
Facebook. Foto: AP / Scanpix

Suhtluskeskkonnast Facebook on tuhapilve kriisi ajal saanud ülitõhus kriisikommunikatsiooni vahend, lausus Estraveli turundusjuht Mari-Liis Rüütsalu Pärnu Turunduskonverentsil.

Estravelil on hetkel umbes 13 000 fännilehe kasutajat. Rüütsalu sõnul kasutab reisifirma Facebooki ka müügikanalina.

Kuid Rüütsalu hinnangul on ettevõtte Facebook'i fännilehest kasu pigem mainekujunduslik kui äriline. Võrreldes Estraveli e-mailide saajaskonna ehk mailinglistiga, on postitused Twitteris või Facebookis kaks korda vähem efektiivsed.

Töötajad, kes postitavad Estraveli fännilehel teateid, teevad Rüütsalu sõnul seda enda nime all. «See annab näo, klient näeb, et seal töötavad inimesed,» rääkis ta.

Media House'e arendusjuht Hanno Kindel rääkis, et sotsiaalmeedia ei ole traditsiooniline massimeedia kanal. «See ei ole traditsioonilise reklaami asendusaine,» rääkis ta. «Ta ei hakka kunagi omama sellist mõju nagu kontrollitud sõnumiga massimeedia reklaam. Ja kui loeme kokku töötunde, mis sellele kulub, ei ole see odav alternatiiv, aga väga huvitav.»

«Sotsiaalmeedia ei loo uut kvaliteeti, seal refereeritakse ja peegeldatakse mujal loodud kvaliteeti,» lisas ta.

Pärnu Turunduskonverentsil sotsiaalmeedia paneeli juhtinud DIGI peatoimetaja Henrik Roonemaa nentis, et praegu on tal tunne, et Facebookis on kõik tema sõbrad otsa saanud ja ainult võõrad inimesed ning firmad tahavad temaga sõbraks saada. «Ilmselt näeme sel sügisel erilist tähelepanu poliitikutelt, kuna on valimised,» kostis selle peale OKIA juht Lauri Ilison.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles