Ansip: Estonian Air kulutas jäähokile ebamõistliku summa

Liina Valdre
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonia Air kulutas jäähoki maailmameistrivõistlustele 200 000 eurot.
Estonia Air kulutas jäähoki maailmameistrivõistlustele 200 000 eurot. Foto: Peeter Langovits

Peaminister Andrus Ansipi hinnangul on summa, mida Estonian Air kulutas Helsingis toimunud jäähoki maailmameistrivõistluste toetamiseks ebamõistlik.

«See summa on ikka ebamõistlikult suur küll. Täna selgus, et Estonia Air on marketingitegevuseks, mis on seotud jäähoki maailmameistrivõistlustega kulutanud 200 000 eurot.  Ikka kohutavalt suur summa.  Ma ei ole marketingi spetsialist, aga ma pean ebamõistlikuks peaaegu poole Estonian Airi marketingi kuludest teha just jäähoki kaudu,» ütles Ansip neljapäeval valitsuse pressikonverentsil.

Ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts oli selles küsimuses Ansipiga nõus.

Kui eile tõstatas Ansip ka küsimuse võimalikust erikontrollist Estonian Airis, kuid pärast tänast valitsuskabineti istung, kus lennufirma juhtkond kohal oli, ta seda enam vajalikuks ei pidanud. «Ma usun, et me saime Jan Palmerilt täna ammendava vastuse ja mul ei ole põhjust kahelda antud vastuste aususes.»

Ansip lisas, et see vastus oli «masendav».

Kuna Estonian Airi ja Tallinna Sadama küsimuses tuuakse sageli paralleeli, siis pidas Juhan Parts vajalikuks üle korrata, et Tallinna Sadama puhul oli peamiseks probleemiks siiski huvide konflikt, kus toetuse andja ja võtja on üks ja seesama isik.

Riigifirmade ja spordi rahastamist puudutav eelnõu peaks valmima jaanuari keskel.

Estonian Airi kinnitusel moodustas jäähoki maailmameistrivõistluste kogumaht  pisut vähem kui kolmandiku möödunud aasta välisturgudele suunatud turundustegevuse eelarvest ning kõik tegevused kokku moodustasid 200 000 eurot.

Reklaamilepingu kogumahu alla kuulusid litsentsitasu jäähoki logo kasutamiseks, sealhulgas lepingu lõpetamise tasu, mis andis õiguse MM-i egiidi all Estonian Airi reklaamida ja oli kokku 90 000 eurot, ning reklaamitegevus.

Estonian Airi reklaamitegevuse kulutused, sealhulgas reklaami paigutamine hokiväljaku piiretele, ühe SAAB 340 lennuki värvimine Hockey Bird värvidesse, osalemine hokipäevade üritustel ja muud reklaamiüritused, moodustasid lennufirma kinnitusel kokku 110 000 eurot.

Leping andis Estonian Airile võimaluse reklaamida end miljonitele televaatajale üle maailma. Rahvusvahelise Jäähokiföderatsiooniga sõlmitud leping oli osa välisturgudele suunatud turundustegevust, selle võrra olid muud reklaamiteenused teistes kanalites väiksemad. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles