Laevaomanikud: sadamatingimusi Hiiumaa liinil tuleb kohe parandada

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Heltermaa sadam.
Heltermaa sadam. Foto: Mihkel Maripuu

Eesti Laevaomanike Liit tunneb oma avalduses muret Heltermaa sadamas valitseva olukorra üle, leides, et see on põhjustatud ASi Saarte Liinid tegevusetusest.

«Laevaliiklus Hiiumaa ja mandri vahel on kolm päeva olnud halvatud ning liikluse jätkumine on pidevas ohus ka edaspidi, sest sadamate valdaja ei ole suutnud tagada parvlaevadele turvalisi liiklemisvõimalusi,» seisab avalduses.

Sadamatingimused, milles Saaremaa Laevakompanii praegu Heltermaa-Rohuküla liinil opereerib, ei ole laevaomanike liidu hinnangul normaalsed. Kaipõhja erosioon ähvardab uut parvlaeva tõsiselt vigastada, ehkki sadamate viimiseks vastavusse uute parvlaevadega on investeeritud ligi 600 miljonit krooni, sealhulgas riigi raha.

«Samal ajal on Saaremaa Laevakompanii investeerinud uute parvlaevade toomisesse Väinamerele 1,4 miljardit krooni ning on taunimisväärne, et sadamate valdaja AS Saarte Liinid suhtub sellesse investeeringusse pealiskaudsusega ega suuda tagada ohutust sadamas,» leiavad laevaomanikud.

«Usume, et sarnane olukord oleks täielikult välistatud näiteks Tallinna Sadamas, kuna see oleks tohutu löök Eesti majandusele ning halvaks liikluse Soome ja Rootsi liinidel. Kuidas ja miks on võimalik selline olukord Eesti suuruselt teise saare Hiiumaa ja mandri vahel?» küsivad laevaomanikud.

Nad peavad äärmiselt oluliseks, et Saarte Liinid esitaks kiiresti konkreetsed tegevusplaanid ja tööde tähtajad Heltermaa sadama viimiseks ohutusnõuetega vastavusse, et Saaremaa Laevakompanii saaks tavapärase laevaliikluse esimesel võimalusel taastada.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles