Kaptenite klubi: meresõit Hiiumaale tuleb muuta ohutuks

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Muhumaa kapten Andres Saat tutvustab uut laeva majandusminister Juhan Partsile, kantsler Marika Priskele ja Väinamere Liinide juhile Urmas Treierile.
Muhumaa kapten Andres Saat tutvustab uut laeva majandusminister Juhan Partsile, kantsler Marika Priskele ja Väinamere Liinide juhile Urmas Treierile. Foto: Mihkel Maripuu

Eesti Kaptenite Klubi tegi avalduse, milles viitab meresõitu ohustavatele teguritele Rukkirahu kanalis ja rõhutab kaptenite vastutust reisijate ees.

Kaptenite klubi hinnangul on Heltermaa-Rohuküla liin on juba pikemat aega olnud omamoodi kurikuulus sadamaprobleemide ja meresõiduohutuse poolest. Näiteks tuuakse Rukkirahu kanali ebakvaliteetne süvendamine ja ebapiisavad veeseisud, mis tuleks lahendada sadama
süvendamisega. Tormist tulenevaid raskusi sildumisel saaks aga vähendada lainemurdjate ehitamisega.

«Saaremaa Laevakompanii ja tema kaptenite õlul lasub vastutus reisijate elude ja tervise eest, laeval veetava kauba heakorra eest, laevapere ning laeva ohutuse eest,» seisab avalduses.

«Sadamate turvalisuse eest vastutab sadama haldaja AS Saarte Liinid, mis tellis ja võttis projekteerijalt vastu uue kai ehitamise ja sadamaakvatooriumi süvendamise ning omab sellega täit vastutust sadama ohutuse eest,» leiavad kaptenid.

Neljapäeva õhtul ilmsiks tulnud probleemid Heltermaa sadamaga on nende sõnul äärmiselt tõsised ning ei võimalda ühelgi laevafirmal osutada ohutut teenust ega ühelgi kaptenil lubada oma laeva sellisesse sadamasse.

«On viimane aeg, et ohutusele hakkaks suuremat tähelepanu pöörama ka sadamate valdaja,» seisab avalduses, millele on alla kirjutanud Eesti Kaptenite Klubi president Rein Õnnis.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles