Reklaam hoidis Times Square’i plahvatuse ära

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
«Kui sa näed midagi, siis ütle midagi» kampaania New Yorgis
«Kui sa näed midagi, siis ütle midagi» kampaania New Yorgis Foto: New York MTA

New Yorgi Times Square’i plahvatuse ära hoidmisel mängis olulist rolli ka Metropolitan Transit Authority turvalisuse kampaania, mis lansseeriti pärast 11. septembri terroriakti. Sellega manitsetakse New Yorgi elanikke olema ettevaatlikud kahtlaste esemete või isikute suhtes.

Kampaania «Näed midagi, ütle midagi» aitas ära hoida Times Square’i plahvatuse, sest politseile kahtlasest masinast teada andnud Lance Ortoni sõnul tegi ta seda tänu kampaaniale, mis talle meelde oli jäänud, kirjutas adage.com.

«Ma valetaksin, kui ütleksin teile, et ma teadsin, et kampaania tuleb nii edukas,» ütles New Yorgi transpordiameti kampaaniaga töötanud Cristopher P. Boylan, kelle sõnul poleks midagi paremat osanud oodata, kui see, millist huvi viimastel nädalatel kampaania vastu tuntud on.

Reklaamid on New Yorgi bussidel ja rongidel olnud juba alates 2003. aastast.

Kampaania loojaks on New Yorgis asuv 34 töötajaga agentuur Korey Kay & Partners, mis on sealse transpordiameti meedia ja kampaaniatega tegelenud juba alates 1992. aastast.

Kampaania tunnuslause  «Kui sa näed midagi, siis ütle midagi» taga on agentuuri juht Allen Kay, kes tahtis algselt kampaaniaga välja tulla kohe pärast 2001. aasta 11. septembri sündmusi, kuid amet arvas, et see oleks olnud liiga vara.

Kay sõnul sai ta antud kampaaniaks inspiratsiooni Teise Maailmasõja ajal kasutusel olnud ilmselt parimast reklaamlausest «Loose lips sink ships», millest ta siis lõi 21. sajandi versiooni, kuid ümberpööratult, mistõttu kutsuski inimesi suu lahti tegema, mitte seda kinni hoidma, nagu kunagine reklaam soovitas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles