Helikopteriõnnetuse põhjustas vigane juhtimisseade

Sirje Niitra
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: AFP / Scanpix

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi halduses olev uurimiskomisjon avalikustas täna 2005. aastal toimunud helikopteriõnnetuse lõppraporti, mille kohaselt 12 reisija ja 2 meeskonnaliikme elu võtnud õnnetuse põhjustas juhtimisseadeldise viga.

«Avaldame kaastunnet hukkunute omastele ja loodame, et lõppraporti valmimine leevendab nende leina,», lausus Copterline`i tegvjuht Kaj Takolander.

Kolm aastat tagasi Tallinna külje all alla kukkunud helikopteri Sikorsky S-76 õnnetuse põhjuseks tunnistati juhtimisseadeldise vigane servo ja plasmakatte äkiline eraldumine. Selle eest vastutab valmistajatehas. Copterline on seisukohal, et õnnetus ei tulenenud ettevõtte tegevusest.

Takolanderi väitel on raport põhjalik, kuid ei saa nõustuda oletusega, et Copterline oleks saanud teisiti tegutsedes viga ennetada.

«Raportis esitatud faktid ei toeta järeldusi, et oleksime võinud õnnetuse põhjustanud vea süsteemis avastada. Helikopteri hooldused toimusid asjakohaselt. Copterline on tegutsenud lennuameti ja valmistajatehase juhendite ja määruste põhjal. Selle on lLennuamet ka oma raportis ära märkinud,» selgitas Takolander.

Copterline on esitanud Ameerika Ühendriikide kohtule hagi valmistajatehase vastu. Kohtumenetlus kestab.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles