Emor: Eesti meediareklaamituru 9 kuu käive oli ligi 59 miljonit eurot

Liisu Arumäe
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meediareklaamituru käive oli tänavu kolmandas kvartalis 18,12 miljonit eurot.
Meediareklaamituru käive oli tänavu kolmandas kvartalis 18,12 miljonit eurot. Foto: Joosep Martinson / Õhtuleht

TNS Emori andmetel oli meediareklaamituru käive tänavu kolmandas kvartalis 18,12 miljonit eurot, kasvades sellesügiseste valimiste toel aastatagusega võrreldes 10,4 protsendi võrra. Esimese üheksa kuu lõikes kasvas reklaamikäive 4,4 protsenti, ulatudes 59,03 miljoni euroni.

«Kolmanda kvartali suuremad võitjad olid loomulikult need meediatüübid, kuhu valimisreklaami raha jõudis juba septembrikuus – näiteks välimeedia, kus vahetult enne valimisi reklaami teha ei tohigi,» ütles TNS Emori ärisuuna juht Külli Esko. «Samas jäi aga suurem osa valimiste telereklaami pigem oktoobrikuusse ja see mõjutab oluliselt ka neljanda kvartali kogukäibeid.»

Meediatüüpidest oli Külli Esko sõnul kolmandas kvartalis suurimas kasvutrendis välimeedia (31,4%), otsepost (20,7%), ajakirjad (20%) ja telereklaam (16,1%). Turu kasvuga samas tempos või aeglasemalt suurenesid käibed ka interneti- (10,3%) ja raadioturul (2,4%). Üsna ootuspäraselt jätkus aga ajalehtede väike langustrend (-6,1%).

Niiöelda traditsioonilises turuvaates on kolmanda kvartali näitajate põhjal jätkuvalt suurim osakaal telereklaamil (26,5%), järgnevad ajalehed (23,7%) ning internet (17,6%). Veidi üle kümnendiku turust kuulub raadioreklaamile ja välimeediale (vastavalt 11,8% ja 13,8%), ajakirjade käibe osakaal on 5,8 protsenti. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles