Tarbijate usaldus kogub taas hoogu

Fotol ostukeskus

FOTO: SCANPIX

Tarbijate kindlustunne on üle maailma tagasi tõusnud peaaegu samale tasemele, kus see oli enne majanduslangust.

Uuringufirma Nielsen küsitles 27 000 inimest üle maailma, püüdes hinnata nende majanduslikke vaateid ja tõenäolisi kulutamise harjumusi, mis neil järgmise kuue kuuga tekkida võivad, kirjutas Warc.

Üleüldiselt tõusis populaarsete arusaamade baromeeter 92 punktini, jäädes alla pikaajalisele keskmisele sajale punktile ja möödunud oktoobris saadud 94 punktile.

Aastaga on punktid siiski korralikult tõusnud, sest möödunud aasta alguses oli see aegade madalaimal 77-punktisel tasemel.

Kolmandik vastanutest tõdes, et neil on plaanis suurendada oma kulutusi, mis on seotud koduväliste tegevustega nagu meelelahutus jne.

Usaldus paranes 55st hindamise all olnud riigist  41. Indias tõusis see 127 punktini, Indoneesias 116 punktini ja Norras 115 punktini. Need kolm riiki on ka kriisi ajal olnud kõige positiivsemate turuga.

Üsna segases seisus on USA, mis sai hindeks 85 punkti, mis tõusis kuue kuuga vaid ühe punkti võrra ja võrreldes 2008. aasta esimese kvartaliga kahe punkti võrra.

«Ameeriklased on ikka veel ülimalt ettevaatlikud oma kulutuste osas võttes arvesse taastumise ebamäärasust ja töötuse kõrget taset,» ütles Nielseni ülemaailmse tarbimise uuringu osakonna asepresident James Russo.

Aasias ja Vaikse ooekani riikides tõusis punktisumma tervikuna kaheksa punkti võrra, Hiina tõusis kuue punkti võrra, saades kokku 108 punkti.

Ladina-Ameerikas oli optimistilikuima vaatega riigiks Brasiilia, saades 108 punkti, Colombia sai 100 punkti, Tšiili 99 punkti ja Argentina 91 punkti.

Nielseni andmete järgi on piirkonnas hoolimata sellest, et paljud ostjad olid oma kulutusi kärpinud, FMCG tootmisharu järk-järgult taastumas.

Euroopastõusis keskmine punktisumma kahe tagasihoidliku pügala võrra. Seal jõudis ajaliselt küsimustikule vastatta 28 riigist vaid seitse ja nende riikude hulgas olid nii Saksamaa kui Itaalia.

Suurbritannias uskus 84 protsenti vastanutest, et riik on endiselt languses, kuid näitaja oli siiski võrreldes möödunudkuise 94 protsendiga natuke positiivsemaks muutunud.

Paranenud seisukohad on positiivselt mõjunud ka FMCG müügile.

Siiski peaksid ekspertide sõnul nii USA kui Euroopa ettevõtted selles sektoris panema suurt rõhku täpsusastme suunamisele, väärtustele ja hinnakujundusele.

Tagasi üles