Euroopa Liidu asjade komisjon toetab eCall süsteemi

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustreeriv.
Pilt on illustreeriv. Foto: Politsei

Riigikogu Euroopa Liidu asjade komisjon toetas oma tänasel istungil Euroopa Komisjoni ettepanekut võtta kasutusele Euroopa Liidu ülene hädaabikõnede süsteem eCall.

Eesmärk on lihtsustada hädaabi osutamist liiklusõnnetuste korral, kiirendada reageerimist ja vähendada liikluses vigastatute ning hukkunute arvu.

Süsteem näeb ette paigaldada uutesse sõidukitesse eCall-seadmed. Liiklusõnnetuste korral on võimalik eCall-seadmega sõidukist teha hädaabikõne Euroopa ühtse hädaabinumbrile 112. Ühtlasi peaks süsteemist olema abi liiklusõnnetustest tingitud ummikute lühendamisel.

«Toetame eCall süsteemi, aga enne selle rakendamist soovime olla veendunud, et süsteem toimib laitmatult. Sellepärast teeme ka Euroopa Komisjonile ettepaneku pikendada süsteemi kasutusele võtmise tähtaega ja rakendada see 2016. aastal, mitte 2015. aastal,» ütles Euroopa Liidu asjade komisjoni esimees Arto Aas.

ECall süsteemi rakendamiseks on vaja täiendada elektroonilise side seadust, millega sätestatakse mobiiltelefoniteenuse osutajale kohustus eCall kõnede tasuta edastamiseks häirekeskusesse. Lisaks tuleb eCall süsteemi juurutamisel pöörata erilist tähelepanu andmekaitsele ning isikuandmete kaitsele.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles