Kraavi: sotsiaalmeedia suhtlus on küllaltki kulukas

Hetlin Villak-Niinepuu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Suhtlusportaal Facebook.
Suhtlusportaal Facebook. Foto: SCANPIX
ADM Inteactive’i strateeg Hendrek Kraavi sõnul on peamine eksiarvamus sotsiaalmeedia kohta selle tasuta kättesaadavus.

«Tegelikult on hea sotsiaalmeedia suhtlus küllaltki kulukas, sest võtab palju aega,» rääkis Kraavi ja lisas, et potentsiaalsele kliendile ja huvilistele on vaja pakkuda mingit väärtust, kas siis uusi teadmisi, sisutihedat suhtlemist, meelelahutust või huvitavaid seisukohti.

See on aga kokkuvõttes üks ajamahukas tegevus ning korralik sotsiaalmeedias osalemine võtab vähemalt 4-5 tundi nädalas.

«Kui tahad avaldada mõne hea loo või analüüsi, siis kaks korda nii palju.»

Kuna aga agentuurid müüvad oma inimeste aega ja see aeg on kallis, siis ei pruugi sotsiaalmeedia kasutamine agentuuri enda promomiseks Kraavi hinnangul olla piisavalt kuluefektiivne.

Viis tundi nädalas teeb kokku 260 tundi aastas. Hea reklaamiagentuuri puhul on sotsiaalmeediale kulutatud aja väärtus turuhinnaga ca 210 000 krooni.

Agentuurid on masu ajal ennast sisemiselt tublisti optimeerinud ja keegi käed rüpes ei istu. Järelikult tuleks see sotsiaalmeediale «kulutatud» raha üsna selgelt teenitava tulu arvelt.

Reklaamiagentuuride teenuste ostjaid on aga üsna kindel ring professionaale, kes teavad agentuuride tegemisi ja võimekust suhteliselt hästi. «Seega puuudub minu hinnangul hea seos panustatud aja ja oodatava tulu vahel,» tõdes Kraavi.

«Minu arvates võiks hea agentuuri sotsiaalmeedia suhtlus olla millegi sellise jagamine, mida muidu ei saa.»

Kindlasti võiks selleks olla hea süvitsiminev analüüs erinevate kampaaniate ja turundusaktsioonide kohta. See ergutaks diskussiooni, mis omakorda lisaks analüüsile väärtust.

Siinkohal tõi Kraavi näite sellest, kuidas võiks jagada ka ärikriitilisuse minetanud presentatsioone, näidata lõpuks realiseerunud loovideede arengut või jagada oma maailmavaadet. Pelgalt oma tööde portfoolio esitlus ei ole piisavalt huvitav ja väärtust loov.


«Hästi teeb seda näiteks Brand Manual oma blogis

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles