Amet: mobiilioperaatorite reklaamidesse tuleks suhtuda ettevaatusega

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mitmed mobiilioperaatorid väidavad reklaamides, et neil on soodsaim hind, suurim leviala vms.
Mitmed mobiilioperaatorid väidavad reklaamides, et neil on soodsaim hind, suurim leviala vms. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Mitmed mobiilsideoperaatorid kasutavad oma reklaamides väiteid, nagu oleks nende tootel või teenusel soodsaim hind, suurim leviala vms. Tarbijakaitseamet soovitab tarbijatel enne selliste väidete põhjal lepingu sõlmimist erinevaid pakkumisi hoolikalt võrrelda.

Ameti teatel tekitavad taolised väited tarbijates põhjendatud ootusi madalaimale hinnale või suurimale levialale ning neid saab seetõttu võtta lubadustena. Juhul kui selline lubadus ei vasta tõele, on tegemist eksitava reklaamiga.

Selliste väidete reklaamis kasutamisele peab eelnema põhjalik võrdlus konkurentidega ning neid väiteid saab õiguspäraselt kasutada üksnes täielikus veendumuses, et need vastavad tõele.

Lisaks tuleks jätkuvalt suhtuda ettevaatusega mobiilsideoperaatorite sellistesse lubadustesse, nagu teenus oleks tasuta ja piiramatu, ning vajadusel neid väiteid kontrollida. Tähelepanu tuleks pöörata ka n-ö nullpakkumistele (0 €), kuna see võib tähendada hoopis nulleurost järelmaksu sissemakset. Järelmaks on aga finantskohustus, mille võtmine tuleb läbi mõelda.

Reklaamiseaduse järgi peab võrdlus põhinema ühe konkreetse kauba või teenuse ühel või mitmel asjakohasel, olulisel ja tõendataval tunnusel, milleks võib olla ka hind. Võrreldavad asjaolud peavad olema ka reaalselt omavahel kõrvutatavad.

Samas võivad mobiilioperaatorite pakkumised sedavõrd erineda, et mitmeid asjaolusid pole tegelikkuses võimalik võrrelda. Näiteks võrdleb ettevõtja enda soodushindu ja konkurentide tavahindu. Samuti kõrvutatakse pakette, mille puhul kasutatakse nii erinevaid hinnastamismeetodeid kui ka soodustusi.

Tarbijakaitseamet soovitab enne lepingu sõlmist hoolikalt uurida eri asjaolusid, suhtuda reklaamides toodud väidetesse ratsionaalselt ning kokkuvõttes teha kaalutletud otsus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles