CNN ja CBS teevad koostööplaane

Aastakümneid tagasi omandasid eestlased soome keele kõnekeelena Soome televiisiooni vahendusel.

FOTO: Caro / Scanpix

Uudistekanalid CNN ja CBS News on taas, juba kolmandat korda läbirääkimistelaua taga, et arutada üheskoos uudiste kogumise võimalusi.

Seekord olevat neil aga tõesti tõsi taga, ütlesid läbirääkimiste lähedal seisvad allikad. Samas möönavad nad, et tõsi oli neil taga ka kahel eelmisel korral. Kõik kolm raundi mahuvad viimase 13 aasta sisse.

Partnerluse eesmärk oleks kärpida uudistekogumise kõrgeid kulutusi ajal, mil televaatajad hulganisti teatud erakondi pooldavate kanalite, nagu MSNBC ja Fox Newsi poole üle jooksevad ning internetistki on hakatud alternatiivseid allikaid avastama.

Esimene märk läbirääkimistest ilmus New York Magazine'i veebilehel. Asjaga kursis olevad inimesed kahtlevad siiski, kas tehingust asja saab. Nad ütlevad, et miski pole veel kindel ning lähiajal kokkulepet kindlasti ei sõlmita.

Kuigi Time Warnerile kuuluva CNNi globaalne ärikasum kasvab iga aastaga kahekohaliste protsentide võrra, vaadatakse neid äripäevade «tipptundidel» üha vähem - mis on hakanud neile muret valmistama.

Suurima vaadatavusega eetriaeg USAs annab CNNi üldkasumist vaid 10 protsenti, kuid sellele vaatamata keerleb enamik arutelusid just selle näitaja ümber. Vallandunud on elavad diskussioonid teleuudiste vaadatavuse üldsuundade ja CNNi tuleviku teemadel.

Ühe uudisagentuuri tegevjuhi sõnul on kerge aimata, et partnerluse eesmärgiks oleks ennekõike leida lahendus tuulevaikusele, mis CNNi parima eetriaja uudiseid on tabanud.

Samal ajal tõuseb News Corpi Fox News üha uutesse finantskõrgustesse. Tänavune esimene kvartal oli Foxi jaoks läbi aegade parim tulemus.

Fox News on muutunud niivõrd populaarseks, et kaabellevivõrgud tagavad tänase seisuga juba enam kui poole News Corporationi ärikasumist.

«See kanal on oma väärtuse tipus,» ütles News Corpi tegevdirektori asetäitja Chase Carey.

CNN on varasemalt uurinud koostöövõimalusi ka ABC Newsiga, kes on aga teleuudiste vaadatavusega kõvasti põrunud ning pidi aprillis koondama neljandiku töötajaid.

Emaettevõtted Time Warner ja CBS arutavad sageli omavahel erinevaid küsimusi ning on aastate jooksul lähedasteks partneriteks kujunenud. Mõlemad keeldusid kommentaaridest.

Copyright The Financial Times Limited 2010. 

Tagasi üles