Swedbank: tarbijad on e-kaubanduseks valmis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti ärikeskkond püsis kümne Läänemere regiooni riigi keskmisel tasemel.
Eesti ärikeskkond püsis kümne Läänemere regiooni riigi keskmisel tasemel. Foto: Toomas Huik / Postimees

Kuigi Eestis on hetkel veel suhtumine e-kaubandusse suhteliselt leige ja kõik kaupmehed ei võta seda ohtu või võimalust veel päris tõsiselt, siis tegelikult viitab kõik ikkagi e-kaubanduse populaarsuse kasvule ka Eesti elanikkonna hulgas, kirjutab Swedbanki kaubanduse sektorijuhi Maris Peda.

Kodumaise e-kaubanduse kasv jääb väliskaupmeestele veel alla

Swedbanki pangalingi kasutamise statistika Eesti kaupmeeste juures näitab online-kaubanduse arengut üsna ilmekalt. Aktiivsete kaupmeeste arv on viimase aastaga kasvanud ca 20 protsenti, 2013.a 9 kuu käive võrrelduna 2012.a sama perioodiga aga koguni üle 20 protsenti. Et tehingute arvu kasv on samal ajal olnud mõneti väiksem, kasvades umbes kümnendiku võrra, võib arvata, et kliendid on muutunud ühelt poolt julgemaks, tellides ka kallimaid kaupu, teisalt aga kogenumaks, optimeerides oma tellimuste kohaletoimetamise kulu ning ostes korraga rohkem tooteid.

Võrreldes välismaistelt kaupmeestelt interneti vahendusel tehtud ostude käibe kasvu Eesti statistikaga, on see aastane mõnekümneprotsendiline kasv pigem tagasihoidlik. Tänavu septembris Eesti Panga tellimusel TNS Emori poolt läbiviidud uuringust selgus, et kahe aasta jooksul on välismaistest e-poodidest ostjate arv kahekordistunud ning kokku on seda teenust kasutanud ligi veerand Eesti elanikest. Erinevus on siin ka makseviisis - kui eestimaised ostud tehakse valdavalt pangalingi vahendusel, siis välismaised maksed jaotuvad peamiselt maksekaardi (46 protsenti) ja PayPali teenuse vahel (36 protsenti). Ühelt poolt põhineb rahvusvaheliste veebipoodide oluliselt suurem populaarsuse kasv kindlasti soodsatel hindadel, mida suudetakse pakkuda tänu mastaabiefektile, teiselt poolt võib põhjuseks olla ka meie kaupmeeste tagasihoidlikum panustamine e-kaubanduse arendamisse. Selge on aga see, et suur osa tarbijad on teenuse kasutamiseks igati valmis.

Ehk kokkuvõttes, kui kauba kohaletoimetamine muutub veelgi mugavamaks, soodsamaks ja kiiremaks ning tarbijate usaldus veebipoodide vastu kasvab, võib meie hinnangul oodata Eestis lähiaastatel kiiret e-kaubanduse kasvu. Iseküsimus on, kui palju Eesti kaupmehed sellest võidavad või kaotavad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles