Ajujahi konkursile laekus 303 äriideed

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viimased Ajujahi võitjad.
Viimased Ajujahi võitjad. Foto: Ajujaht

Ettevõtluskonkursile Ajujaht esitati 303 äriideed, mis hakkavad võistlema peavõidu ja 50 000 euro pärast.

EASi ettevõtluse- ja innovatsioonikeskuse direktor Aivar Roop pidas laekunud ideede arvu rõõmustavaks.

«Ajujahile esitati 303 äriideed ja ma usun, et siin hulgas on palju väga suure potentsiaaliga ettevõtmisi. Enim ideid on ootuspäraselt IT ning tööstuse ja disaini valdkonnast, kuid alaesindatud pole ükski valdkond,» selgitas ta.

Roobi sõnul on hea märk see, et kahe kolmandiku esitatud ideede taga seisab kaks või enam inimest. «Idee elluviimisel saab määravaks meeskond. Vaadates tiimiliikmete arvu, on hea näha, et paljude ideedega on juba enne konkurssi vaeva nähtud,» sõnas Roop.

Esitatud ideedest kolmandik (100) kuulus info- ja kommunikatsioonitehnoloogia, 76 tööstuse ja disaini ning 30 turismi ja teenusmajanduse valdkonda. Sotsiaalse ettevõtluse valdkonda esitati 29 ideed, tervise ja biomeditsiini valdkonda 23, loomemajanduse valdkonda 17 ning energeetika ja keskkonna valdkonda 28.

Maakondade lõikes laekus enim ideid Tallinnast (138) ja Harjumaalt (47) ning Tartust ja Tartumaalt kokku 50. Pärnumaalt esitati 11 ideed, Saaremaalt 7, Võrumaalt 6 ning Lääne-Virumaalt 5. Raplamaalt ja Järvamaalt esitati 4, Põlva- ja Viljandimaalt 3 ideed. Läänemaalt ning Ida-Virumaalt esitati 2, Jõgevamaalt 1 idee. 20 idee puhul oli maakond määratlemata.

Haridusasutustest märgiti enim Tallinna Tehnikaülikooli (44) ja Tartu Ülikooli (42), järgnesid Tallinna Ülikool (26) ning Estonian Business School (14) ja Eesti Maaülikool (12).

Laekunud ideedele annavad veebikeskkonnas esmase hinnangu valdkondlikud spetsialistid, investorid ja ettevõtjad. Moodustunud pingerea alusel selguvad need 100 meeskonda, kes pääsevad 2. ja 3. novembril esitlema oma ideed žürii ees pääsuks 40 parema hulka.

Novembris leiab aset intensiivne neljanädalane arenguprogramm 40 paremale ideele, mille järel valib žürii meeskonnad, kes kevadel Eesti Televisiooni eetris 50 000 euro nimel võistlema asuvad.

EASi poolt ellu kutsutud ettevõtluskonkursi Ajujaht partner on SEB.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles